به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۳

پدر"شلی" گفت: زندگی من تمام شده است

آیا روزی فرا میرسد که رنگ، نژاد، مذهب و جنسیت ملاک عمل نباشد؟

"شلی ددون" 
 راشل زرگریان
روز پنجشنبه 01.05.2014 "شلی ددون" (שלי דדון) دختر 20 ساله اسرائیلی در پارکینگی  درشهری بنام "میگدال هعمک" که درشمال اسرائیل واقع شده, بدست چند تن فلسطینی  با ضربات بیرحمانه چاقو بقتل رسید. او در راه مصاحبه برای پیدا کردن کار بود. جنازه این نوجوان توسط پلیس گشت که آنهم بطور تصادفی در آن حوالی سیر میکردند یافت شد. پس از باخبر کردن آمبولانس ودکتر مشخص شد که "شلی ددون" با قساوت تمام کشته شده. تنها گناه او یهود بودن است. مایل نیستم در این مورد دانستانسرائی کنم که چه خبر وحشتناک وتکان دهنده ای برای والدین وبطور کلی خانواده وهمه اسرائیلهاست.
"شلی ددون" همانطور که در تصویر ملاحظه میکنید چهره ای فرشته مانند دارد. اما بگذریم از اینکه چگونه دیده میشود. اینکه از نظر دشمنی بخاطر مذهب, ملیت ویا هردو, نوجوانی بیگناه با بیرحمی کامل نیست و نابود شود, عملی کاملا شیطانی وهیولائی است. "شلی ددون" چنانچه مسلمان ویا مسیحی ویا هر مذهب دیگری داشت این مقاله کوتاه را مینوشتم. زیرا که شخصا فکر میکنم دین ومذهب ,یا رنگ,نزاد ویا جنسیت هیچ چیز را تعیین نمیکند. در این لحظه که دارم مینویسم احساس خود را خنثی کردم. چرا که درد من از روی تعصب نیست بلکه از روی اصول اخلاقی واجتماعی است. چنانچه مشکلاتی هست که حل نشده دلیل نمیشود که با نابود کردن دختر نوجوانی که هنوز زندگی را شروع نکرده جریمه ای به این بزرگی بدهد. تاوانی که هرگز بخشودنی وجبران پذیر نیست ونخواهد بود. "شلی ددون" نمونه ای از صدها نمونه است که در اسرائیل وبدون شک در جاهای دیگر دنیا اتفاق افتاده و می افتد.
تنها خطائی که این دختر نگون بخت داشت یهود بودن اوست. گناهی که او در انتخاب آن هیچ دخالتی نداشته. خطای دیگر او در اسرائیل بدنیا آمده وبزرگ شده بازهم گناهی که او از روی اراده خویش اختیار نکرده بلکه اینچنین موقعیت بوده. ارزش انسان ارزش والائی است (همچنین طبق نظر شخصی همین درمورد حیوانات صدق میکند). منظور اینکه ارزش هر موجود زنده ای والاست. کسی که به دلیل مذهب دیگری را میکشد در واقع هیچ دین و ایمانی ندارد. در چنین فجایع وحشتناکی قلب انسان پاره ومغزش سوت میکشد. چنین عمل شیطانی هیچ توجیهی ندارد.
شلی در زبان عبری بمعنی مال من است. در این تصویر قید شده خون شلی خون منست.
پدر"شلی" گفت: زندگی من تمام شده است. مادرش گفت: امیدوارم دختر من آخرین قربانی جانیان باشد. اما نه فقط در اسرائیل بلکه در همه دنیا, این ترازدی غیر قابل تصور نه اولین خواهد بود ونه آخرین. دست هیولاها همیشه به خون آغشته است. ای کاش چنین فجایعی واقعیت نبود بلکه فقط یک خواب بد بود.بطور خلاصه بسیار مهم هست که انسانها آگاه باشند هیچ موجودی را بخاطر نزاد, دین, یا رنگ و جنیسیت  قضاوت نکنند.