به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۳

جشن طلاق در مقابل جشن ازدواج

ابراز تاسف شدید امام‌جمعه تهران از "جشن طلاق"
تجسم کنید در یک باغ مجلل به یک مهمانی شام به جشن و پایکوبی دعوت شده اید. همه می خندند و شادی می کنند. مهمان ها با گل و شیرینی یکی پس از دیگری وارد باغ می شوند. وقتی از مناسبت می پرسید، جواب می دهند جشن طلاقه! 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت، اصالت خانواده و کانون زندگی را تمدن اسلامی خواند و افزود: دختران و پسران ما باید به این تمدن ببالند و به آن افتخار کنند،‌ از هم پاشیدگی، گسسته بودن و زندگی در تباه بودن تمدن مفتضحانه غرب است.


امامی کاشانی با بیان اینکه در خصوص اهمیت تمدن اسلام به یک حدیث اشاره می‌کنم، خاطر نشان کرد:
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: "هیچ خانه‌ای در پیشگاه خدا محبوب‌تر از خانه‌ای نیست که در آن ازدواج واقع شود.
" و همچنین بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم "خانه‌ای که در آن طلاق واقع می‌شود دشمن دارد."

آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: طلاق بر اساس ضرورت صورت می‌گیرد و این ضرورت‌ها هم استثنایی است، اما با ابراز تاسف باید بگویم که اخیرا برای طلاق جشن می‌گیرند و کارت برای جشن طلاق پخش می‌کنند که این بسیار خطرناک و سمی برای جامعه و تمدن اسلامی است.

وی تاکید کرد: مرد و یا زنی که طلاق می‌گیرند جز جهنمی بودن چیز دیگری نیست که بخواهند کارت بدهند. شما که کارت چاپ می‌کنید، این کار را نکنید! کسانی که به شما مراجعه می‌کنند فاقد ارزش اسلامی هستند، وگرنه برای طلاق جشن نمی‌گرفتند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این مطلب که دست‌هایی است که می‌خواهد فرهنگ اسلام و تمدن اسلام را از جامعه بگیرد، افزود: آدم‌هایی که در دنیا غرق و در عیش هستند چنین کاری می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه سخنانش به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه اولین سود حجاب و عفاف به جیب دختران جامعه می‌رود، گفت: با حجاب و عفاف آنها سود می‌برند، دیگر مردان هوس‌باز نمی‌شوند و زنی هم هوس‌باز نمی‌شود. اینکه دختری با اینترنت تماس بگیرد و خود را عرضه کند، صحیح نیست. خوشبختانه و به کوری چشم دشمنان اسلام و نظام اسلامی اکثریت دختران و پسران ما چنین نیستند.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به دختران و پسران افزود: دختران و پسران ما بدانند اگر می‌خواهند زندگی داشته باشند، باید بی‌بندوباری برود و به آنها می‌گویم به تمدن خود توجه کنید، از لذت‌ها صرفنظر کنید، به لذ‌ت‌های اساسی توجه کنید، از لذت‌های دروغین دور شوید و به لذت‌های واقعی که زندگی است نزدیک شوید.