به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۳

محمد نوری‌زاد، روزنامه نگار، مستندساز و منتقد سیاسی، در شیراز بازداشت شد.

محمد نوری‌زاد در شیراز بازداشت شد
سایت خبری مجذوبان نور، نزدیک به دراویش گنابادی گزارش داده که نوری‌زاد به همراه پوریا نوری، برادر کسری نوری از دراویش زندانی در زندان شیراز، پس از خروج از حافظیه، در نزدیکی بلوار پیرنیا، توسط مأموران بازداشت شد.

در پی سفر آقای محمد نوری زاد به شیراز که با اعلام قبلی صورت گرفته بود، جمعی از فعالان مدنی، شهروندان و از جمله دراویش گنابادی نیز برای دیدار با این روزنامه نگار، صبح امروز در حافظیه شیراز حضور پیدا کرده بودند.
سایت مجذوبان نور نوشته که سه تن دیگر دراویش با نام‌های فرشاد حاتمی، هاشم پرهیزکار و همسر وی نیز به طور جداگانه پس از خروج از حافظیه شیراز توسط مامورین موتور سوار دستگیر و برای ساعاتی بازجویی شدند.
 هنوز از محل انتقال محمد نوری زاد خبری در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار مجذوبان نور، نوری زاد قصد ملاقات با مادر و خانواده کسری نوری، فرشید یداللهی و امید بهروزی از وکلای زندانی دراویش گنابادی داشته  و در راه منزل خانواده یداللهی بوده که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. فرشید یداللهی، امید بهروزی و کسری نوری سه تن از افراد خانواده یداللهی هستند که نزدیک به ۳ سال است بدلیل دفاع از حقوق دراویش گنابادی در حبس می‌باشند.
در پی سفر محمد نوری زاد به شیراز که با اعلام قبلی صورت گرفته بود، جمعی از فعالان مدنی، شهروندان و از جمله دراویش گنابادی نیز برای دیدار با این روزنامه نگار، صبح امروز در حافظیه شیراز حضور پیدا کرده که در ‌‌نهایت به بازداشت محمد نوری زاد و چند تن از دراویش گنابادی منجر شد.