به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۳

انتقال آیت الله کاظمینی بروجردی به مکانی نامعلوم

دادستان ویژه روحانیت: حکم ایشان ارتداد و اعدام می باشد.

احترام آزادی: آیت الله بروجردی زندانی سیاسی روحانی زندان اوین از صبح روز چهارشنبه به مکان نا‌معلومی منتقل شده و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری چهارشنبه ۹ مهرماه کاظمینی بروجردی از بند ویژه روحانیت زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شد.



یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «ایشان قبل از انتقال توسط ماموران نظامی با منزل خود تماس گرفته و گفته که ممنوع الملاقات و تلفن شده و دارد به دادگاه ویژه روحانیت اعزام می‌شود. همچنین یکی از ماموران اعزام هنگام انتقال به وی گفته که قرار است حکم اعدام در موردت اجرا شود. این گفته‌ها در حالی است که این روحانی در هیچ دادگاهی به اعدام محکوم نشده و محکومیت قانونی وی ۱۱ سال است.»


وی در ادامه بیان داشت: «دختران آیت الله به مقابل دادگاه ویژه روحانیت رفتند ولی موفق به ملاقات با وی نشدند و دادگاه به ایشان گفته که هیچ حکم اعدامی در کار نیست.»




روز سه شنبه اول مهر، محمد موحدی دادستان ویژه روحانیت به سلول آقای حسین کاظمینی بروجردی مراجعه کرده بود و اظهار داشت که اعتقادات و نظرات اقای بروجردی بدعت و بویژه مخالف تفسیر و نظرات رهبری است و حکم ایشان ارتداد و اعدام می باشد.
صبح روز چهارشنبه 9 مهر، نیروهای گارد ویژه به سلول آقای کاظمینی بروجردی در زندان اوین رفته و او را تحت حفظ برای اجرای حکم اعدام به مکان نامعلومی منتقل کردند.
بام آزادی خبرگزاری وابسته به آقای کاظمینی بروجردی با اعلام این خبر افزود، هم بندی های ایشان با خانواده آقای بروجردی تماس گرفتند و خبر را اطلاع داده و افزودند ماموران گفته اند آقای بروجردی تا زمان اجرای حکم اعدام، ممنوع تلفن و ممنوع الملاقات هست.
در حال حاضر خانواده این زندانی عقیدتی در مقابل دادسرای ویژه روحانیت در خیابان زعفرانیه تهران تحصن کردند اما هیچ کس پاسخگو آنها نیست .
این خانواده ضمن ابراز نگرانی خواستار اقدام فوری سازمان های حقوق بشری برای جلوگیری از این حکم اعدام ایشان شده اند.
آقای  کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.