به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۷

چهره تزئيني ملانيا

گفت‌وگوي بريژيت مكرون با لوموند پس از پايان سه روز سفر به آمريكا مورد‌ توجه رسانه‌هاي جهان قرار گرفته است.

او نكته‌هايي را بيان كرد كه تاكنون كمتر به آن اشاره شده بود. او ملانيا را چهره‌اي جذاب، مهربان و شوخ‌طبع توصيف كرد كه «قدرت و اجازه باز‌كردن حتي يك پنجره را هم در كاخ سفيد ندارد و نمی‌تواند بیرون بیاید». بريژيت مكرون گفته است: 

«او خیلی بیشتر از من محدود است. من هر‌روز در پاریس راه می‌روم، اما او اين امكان را ندارد».در اين مصاحبه بانوي اول فرانسه توصيفي براي چهره زيبا، سخت و تصنعي ملانيا ترامپ داده؛ ملانيايي كه در برابر دوربين دست‌هاي همسرش را كه 24 سال از او مسن‌تر است تا‌به‌حال دوبار پس زده ، اما از نظر بريژيت مكرون «باهوش و بسيار مهربان» است. 

البته صاحب‌نظران چندان جايگاهي نيز براي ملانيا ترامپ - مدلي كه قبل از هرچيزي در كاخ سفيد به دنبال جايي براي آرايشگرش بوده است- قائل نبوده‌اند. تابه‌حال كسي درباره ملانيا و نقشش در كاخ سفيد نكته‌اي نگفته بود، نه همسر شينزو‌ آبه و نه ترزا می، نخست‌وزير انگليس. 

بريژيت مكرون به لوموند گفته است: 
«همه‌چیز از قبل تعيين شده است، بیش‌از‌حد مشخص شده است. او کسی است که شخصیتی قوی دارد، اما به‌سختی تلاش مي‌كند تا آن را پنهان کند. او به‌راحتی به همه‌چیز می‌خندد، اما کمتر از من اين را نشان می‌دهد. او هم مثل من مي‌داند که باید مراقب آنچه که می‌گوید باشد». 

البته بريژيت، معلمي كه 25 سال از همسرش بزرگ‌تر است، در اين گفت‌وگو از ترس‌هاي خودش نيز گفته است، حتي اگر در سن او نيازي براي اثبات چيزي نباشد. او سعي كرده است زندگي عادي خود را ادامه دهد، او هنوز در ذهنش بيش ‌از ‌آنكه يك بانوي اول باشد، همسري براي مكرون است.
 او هنوز به ديدار فرزندان و نوه‌اش مي‌رود. او به صراحت گفته است: «مي‌دانستم هر‌ حرفي را نبايد بزنم و نگران بودم هر‌ حرفي كه مي‌زنم اشتباه باشد. دائما مراقب حرف‌هاي خودم بودم. این سخت‌ترین بخش اين نقش است: هرگز آرامشي وجود ندارد؛ لحظه‌ای که بتوانید با خيال راحت سخن بگوييد». 

بريژيت مكرون تأكيد كرده: «در‌ اين ‌مدت سعي كردم بيش ‌از‌ يك گلدان تزئيني براي همسرم باشم» و گفته سعي كرده فقط پوستي نباشد كه با لباس لويي ويتون اختصاصي خودش در خيابان‌ها و در‌ كنار رئیس‌جمهور قدم برمی‌دارد. به نظر مي‌رسد فاصله زيادي بين او و ملانيا هست. به نظر مي‌رسد ملانيا پذيرفته در حد يك گلدان تزئيني در كنار ترامپي كه لباس‌هاي بزرگ‌تر از سايز خود مي‌پوشد قدم بردارد. 

برگرفته از شرق