به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۷

جوادی آملی: ملت قیام کند همه ما را به دریا می‌ریزد

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید شیعه، درباره وضعیت اقتصادی و "بی‌عدالتی" در ایران هشدار داده و گفته است که "اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت".

آقای جوادی آملی با اشاره به این مشکلات گفته است که "بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم."
این مرجع تقلید روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت در دیدار با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از "بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌های برخی مسئولان" گلایه کرده و گفته است که این مسئله قابل تحمل نیست.
آیت‌الله جوادی آملی در ماه‌های گذشته چند بار درباره وضعیت معیشتی مردم و خطری که از این ناحیه حکومت اسلامی را تهدید می‌کند، هشدار داده است.
این هشدارها بعد از اعتراض‌های دی ماه سال گذشته شدت گرفت که با شعار "نه به گرانی" شروع شد و شاهد شدیدترین شعارها علیه مسئولان نظام بود.
از آن زمان هم بارها کارگران در اعتراض به حقوق‌های معوقه خود در نقاط مختلف کشور تجمع و اعتراض کرده‌اند.
مراجع تقلید دیگر هم درباره فقر و بی‌عدالتی در جامعه هشدار داده‌اند. مخاطب آنها عمدتا دولت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران است.
آقای جوادی آملی هم در سخنان تازه خود از دولت ایران انتقاد کرده و پرسیده است: "کشوری که این همه منابع و آب و خاک دارد چرا باید این همه گرسنه داشته باشد؟" این روحانی بلندپایه گفته است که اگر مسئولان معنی فقر را می‌فهمیدند بیشتر تلاش می‌کردند.
آقای جوادی آملی در دیدار با وزیر کار، فقر را عامل "شکستن ستون فقرات ملت" خوانده و گفته است: "آیا از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ ملتی که ویلچری شد توان مقاومت ندارد."
این مرجع تقلید چندی پیش هم با اشاره به اعتراض‌های مربوط به مخالفت با حجاب اجباری، این اعتراض‌ها را ناشی از شرایط اقتصادی کشور عنوان کرده و گفته بود: "آن که روسری خود را بر سر چوب می‌کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است". 
بی بی سی  فارسی