به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۷

آمریکا تعرفه گمرکی فولاد و آلومینیوم را از جمعه افزایش می دهد

 واکنش احتمالی اروپا 

ایالات متحده از روز جمعه، تعرفه گمرکی فولاد و آلومینیوم وارد شده از کشور های کشورهای حوزه ترانس آتلانتیک و آمریکای شمالی افزایش می دهد.
طبق مقررات جدید، تعرفه گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم، از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک، از روز جمعه، به ترتیب، ۲۵ و ۱۰ درصد افزایش می یابد.
انتظار می رود اروپا نیز، در یک اقدام تلافی جویانه، تعرفه گمرکی محصولات پر طرفدار آمریکایی نظیر جین لی وایز، ویسکی تنسی و موتورهای هارلی دیویدسون را افزایش دهد.
در همین حال، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا تاکید کرد که کشورش خواهان مذاکره با طرف های کانادایی، مکزیکی و اروپایی برای حل اختلافات جاری است.
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا، کانادا و مکزیک را در ماه مارس اعلام کرد اما برای مدتی از اجرای آن صرف نظر کرد. اما واشنگتن روز پنجشنبه اعلام کرد از نیمه شب تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال می شود.
واکنش احتمالی اروپا
اتحادیه اروپا می گوید در نظر دارد روز جمعه در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا پرونده خود را در سازمان تجارت جهانی مطرح کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، اگر چنین اقدامی روی دهد، بلوک ۲۸ کشوری اتحادیه اروپا به چین و هند در کشیدن ماشه آغاز مکانیزم حل اختلاف سازمان تجارت جهانی در مورد مالیات های تجاری آمریکا می پیوندد.
روی آوردن اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی، دومین واکنش این بلوک به تعرفه های آمریکا است. این اتحادیه پیشتر یک واکنش ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری را علیه کالاهای آمریکایی آماده کرده بود.
دونالد ترامپ می گوید کشورهای دیگر در روابط تجاری با آمریکا با این کشور بد رفتار کرده اند. کشورهای اروپایی می گویند اعمال تعرفه ها به تجارت آزاد آسیب می زند.

صدای آمریکا