به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۷

ورود مجلس به پرونده تعرض به دانش‌آموزان؛

«احتمال» بسته شدن دبیرستان 
۱۷ نفر از دانش‌آموزان روانکاوی شده و ۱۶ نفر آنها گفته‌اند که قربانی آزار جنسی بوده‌اند 

یک روز پس از آن که دادستان تهران از «بازداشت موقت» متهم به تعرض جنسی به دانش‌آموزان در غرب تهران خبر داد، نمایندگان مجلس از ورود دو کمیسیون این نهاد به پرونده خبر دادند.
خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه، دهم خردادماه، به نقل از یک عضو کمیسیون آموزش مجلس از «انحلال» دبیرستانی خبر داد که در غرب تهران قرار دارد و ناظم آن به «آزار جنسی» دانش‌آموزان متهم است.
روز دوشنبه گذشته چند رسانه داخل ایران از جمله وب‌سایت خبرآن‌لاین خبر دادند که یک مسئول در دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران، در پی آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان بازداشت شده است.
در پی انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفت که والدین ۱۵ دانش‌آموز شکایت کرده‌اند که این فرد به فرزندان‌شان «تعرض جنسی» کرده است.
به گزارش وب‌سایت خبری جماران، آقای دولت‌آبادی روز چهارشنبه، ۹ خرداد، در همین زمینه گفت که گفته‌های اولیای دانش‌آموزان نیاز به «بررسی» دارد.
با این همه این مقام قوه قضائیه افزود: «منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم، به بازداشت موقت تغییر کرد.»
فرد متهم از چند روز پیش در بازداشت به‌سر می‌برد و دادستان تهران توضیح بیشتری در مورد منظور خود از تغییر قرار این متهم به «بازداشت موقت» نداد.
به نظر می‌رسد در پی اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره این پرونده، موضوع بررسی آن سرعت بیشتری گرفته است.
پس از انتشار گزارش‌ها درباره «آزار جنسی» دانش‌آموزان به دست ناظم دبیرستان غیردولتی معین در منطقه دو تهران، آیت‌الله علی خامنه‌ای خواستار محاکمه سریع متهمان و اجرای «حدود الهی» در مورد آنان شد.
«حدود الهی» فقه شیعه مورد اشاره آقای خامنه‌ای که پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد قوانین ایران شدند، در مورد لواط، اعدام را با روش‌هایی چون «زدن گردن با شمشیر، پرتاب کردن از کوه بلند در حالی که دست‌ها و پاهای متهم با طناب بسته شده باشد، سوزاندن در آتش، سنگسار کردن و خراب کردن دیوار بر سر او» تجویز می‌کند.
در پی این اظهار نظر بود که خبر ورود دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی به این پرونده نیز منتشر شد.
ولی داداشی، نماینده آستارا و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای بررسی این پرونده خبر داد.
آقای داداشی تاکید کرد که «خاطیان این موضوع باید به اشد مجازات محکوم شوند».
از سوی دیگر جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، روز پنج‌شنبه از دعوت از وزیر به این کمیسیون برای بررسی بیشتر پرونده خبر داد.
آقای ابطحی گفت: «احتمالا این مجتمع منحل می‌شود و باید تدبیری صورت بگیرد تا دانش‌آموزان این مدرسه با رضایت والدین در مدارس دیگر تقسیم شوند.»
پیشتر ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته بود که قرار است شورای نظارت منطقه دو آموزش و پرورش تهران درباره توقف فعالیت این آموزشگاه تصمیم‌گیری کند.
دادستان تهران روز چهارشنبه نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که «تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.»
به گفته این مقام قوه قضائیه، «روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع تحقیقات ادامه خواهد یافت.»
عباس جعفری دولت‌آبادی یک روز پیشتر گفته بود که «متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است، اما سایر اتهامات را منکر شده است.»
ناظم این مدرسه غیرانتفاعی متهم است که با پخش فیلم یا تصاویر مستهجن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را به اعمال غیراخلاقی وادار می‌کرده است.
در همین زمینه برخی رسانه‌های ایران فیلمی از حضور اولیای دانش‌آموزان قربانی آزار جنسی در مدرسه منتشر کرده‌اند که می‌گویند ۱۷ نفر از دانش‌آموزان روانکاوی شده و ۱۶ نفر آنها گفته‌اند که قربانی آزار جنسی بوده‌اند.
طی سال‌های گذشته چندین مورد تجاوز جنسی در مدارس و حتی محافل قرآنی در رسانه‌ها بازتاب یافته که مشهورترین آنها اتهام تجاوز جنسی سعید طوسی، از قاریان مشهور قرآن نزدیک به بیت آیت‌الله خامنه‌ای، به کودکان بود.
آقای طوسی در حالی در این پرونده «تبرئه» شد که بازپرس پرونده ابتدا برای وی «قرار مجرمیت» صادر کرده بود.

رادیو فردا