به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۰۶، ۱۴۰۲

گریه های اسماعیل بخشی بر مزار کیان پیرفلک

 

گریه اسماعیل بخشی بر مزار کیان پیر فلک 

زنان معترض در قم آمر حکومتی حجاب را گوشمالی دادند

کاشت نهال بر مزار پدر توسط دختر زنده یاد کمال احمدپور

کژین، دختر جاویدنام کمال احمدپور، از کشته‌شدگان خیزش سراسری به مناسبت نوروز بر مزار پدرش بوته‌ای گل کاشت. کمال احمدپور، در جریان خیزش سراسری در شهر مهاباد هدف گلوله سرکوبگران قرار گرفت و جان باخت – شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

وب‌سایت اصلاح‌طلب «رویداد ۲۴» توقیف شد

روزنامه «اعتماد» اعلام کرد که کمیته فیلترینگ پنج‌شنبه ۳ فروردین دستور توقیف وب‌سایت اصلاح‌طلب «رویداد ۲۴» را صادر کرد. ریاست کمیته فیلترینگ اینترنت در ایران یا همان کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی برعهده دادستان کل کشور است. «اعتماد» نوشته است توقیف «رویداد ۲۴» بدون هیچ‌گونه احضاریه و اطلاع قبلی انجام شده است. به‌تازگی علی صالحی، دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی علیه محمد حیدری، مدیر مسئول «رویداد ۲۴» به دلیل انتشار خبرهای مربوط به حملات شیمیایی به مدرسه‌های دخترانه خبر داده بود.

دیدارهای همبستگی و حمایتی

دیدار نوروزی فعالین صنفی و سیاسی با خانواده معلم زندانی هاشم خواستار. در این دیدار دکتر کمال جعفری یزدی از هم بندی‌های مهندس خواستار که به تازگی از زندان آزاد شده نیز حضور داشت. – ۴ فروردین ۱۴۰۲ مشهد

دیدار جعفر پناهی، کارگردان سینما و محمودبهشتی‌ لنگرودی و بیگی، از فعالان صنفی فرهنگیان با خانواده جاویدنام جوادرضایی.

مادر ادریس فقهی: فقط ۵ دقیقه پسرم را به من نشان دهید

فاطمه مقصودی، مادر ادریس فقهی، فعال سیاسی کرد در ویدیویی گفت که دو سال است که از پسرش خبری ندارد و از سازمان‌های حقوق بشری و خبرنگاران خواست که پسرش را پیدا کنند. خانم مقصودی گفت که فقط ۵ دقیقه بگذارند او پسرش را ببیند.
بر اساس گزارش‌ شبکه حقوق بشر کردستان ادریس فقهی، عضو حیات آزاد کردستان، پژاک، از تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۰ ناپدید شده است. بر اساس این گزارش در این تاریخ بین نیروهای سپاه و شماری از اعضای پژاک درگیری رخ می‌دهد. پس از درگیری سپاه به خانواده ادریس می‌گوید او کشته شده است با این حال پیکر و گواهی فوت او به خانواده داده نمی‌شود. شبکه اما حقوق بشر کردستان می‌گوید ادریس فقهی زنده است. به گفته این شبکه ادریس در آن درگیری از ناحیه پا زخمی شده بود و توسط سپاه بازداشت شد.
در این این گزارش آمده است که تابستان سال گذشته ادریس فقهی با پایان دوران بازجویی از بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر انتقال یافته‌ است. به دستور بازجویان امنیتی وی کماکان از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم شده است.‌ مادر ادریس می‌گوید مسئولان به آنها اخبار ضد و نقیض می‌دهند و گاهی می‌گویند او زنده است و گاهی می‌گویند او اینجا نیست و زنده نیست. مادر ادریس فقهی و دیگر اعضای خانواده او بارها بازداشت شدند و تهدید شدند که پیگیر وضعیت ادریس نباشد. در شهریور ۱۴۰۱، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات دادستانی و مأموران امنیتی و اطلاعاتی در استان آذربایجان غربی، از اوایل مرداد ۱۴۰۰، ادریس فقهی، مخالف سیاسی ۳۶ ساله کُرد را قهرا ناپدید کرده‌اند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا: چشم انداز ما برای مقابله با ناآرامی‌ها ۴۰۰ شهر و منطقه در کشور است

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی) گفته «چشم انداز ما برای پوشش مقابله با ناآرامی‌ها و تحرکات احتمالی دشمن حداقل ۴۰۰ شهر و منطقه در کشور است.» او گفته برای این که بتوان همزمان این «۴۰۰ نقطه» را در کشور پوشش داد، ظرفیت نیروها در سال جاری (۱۴۰۲) باید دوبرابر افزایش پیدا کند. حسن کرمی همچنین با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفته: «ابر فتنه» اخیر را با نام عملیات «لبیک یا زینب(س) با پیروزی پشت سرگذاشتیم و آن‌ها نتوانستند به اهداف خود برسند.»

اخبار روز