به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۴۰۱

سپیده قلیان ساعاتی پس از آزادی مجددا بازداشت شد

 قلیان که در دوران زندان به فعالیت‌های افشاگرانه خود ادامه داده بود در مهرماه سال گذشته پس از مرخصی از زندان بوشهر در اهواز بازداشت شد و به زندان اوین فرستاده شد

 فعالان رسانه‌ای ایران، شامگاه چهارشنبه 24 اسفند خبر دادند که سپیده قلیان، فعال مدنی اهل دزفول ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، مجددا توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

به نوشته این فعالان، تعدادی خودرو حامل نیروهای امنیتی پس از متوقف‌کردن اتومبیل حامل ⁧سپیده قلیان ⁩در مسیر تهران به دزفول، این فعال مدنی را دوباره مقابل خانواده‌اش بازداشت و‌ به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، ماموران امنیتی در زمان بازداشت قلیان، تلفن همراه وی و برادرش مهدی قلیان را نیز ضبط کردند.

پیشتر سپیده قلیان ویدیویی از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود که با صدای بلند مقابل زندان اوین شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» سر می‌دهد.

این فعال مدنی در توضیح این ویدیو نوشت که «بعد از 4 سال و 7 ماه از پرونده هفت‌تپه آزاد شدم. این‌‌بار به امید آزادی ایران اومدم بیرون.»

قلیان که در دوران زندان به فعالیت‌های افشاگرانه خود ادامه داده بود، در مهرماه سال گذشته پس از مرخصی از زندان بوشهر در اهواز بازداشت و به زندان اوین فرستاده شد.

او به انجام شکنجه در زندان علیه بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر اشاره و در نامه‌ای سرگشاده به همراه 6 زن زندانی دیگر به «صدور احکام اعدام» علیه زندانیان اعتراض کرده بود.