به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۲۴، ۱۴۰۱

تداوم اعتراضات ضد‌حکومتی همزمان با چهارشنبه‌سوری در شهرهای ایران

معترضان ضد‌حکومتی در اکباتان پرچم رژیم جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند

 بر اساس گزارش شاهدان عینی و ویدیوهایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، سه‌شنبه 23 اسفند، در دومین روز از فراخوان سه روزه اعتراضات سراسری در ایران، شهروندان در ده‌ها شهر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

در ویدیوهایی که از تهران در شامگاه سه‌شنبه منتشر شده، شهروندان در محله «هفت حوض» در شرق این شهر همزمان با مراسم چهارشنبه‌سوری به خیابان‌ها آمده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

همزمان و بنا بر تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی یک کانکس محل استقرار نیروهای انتظامی توسط یک جوان معترض ضد‌حکومتی در منطقه قیطریه تهران تخریب شد.

در اکباتان نیز معترضان ضد‌حکومتی پرچم رژیم جمهوری اسلامی را به نشانه آزادی‌خواهی و مبارزه علیه استبداد به آتش کشیدند.

همچنین در ویدیوهای دیگری که از محلات مختلف تهران منتشر شده، شهروندان ساکن این شهر با تجمع، راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد‌حکومتی از جمله « آزادی آزادی» و «مرگ بر خامنه‌ای» بر تداوم خیزش انقلابی تا سرنگونی استبداد تاکید کردند.

همچنین در پاسخ به فراخوان‌ها همزمان با چهارشنبه‌سوری در شهرهای ایران از سوی معترضان کُرد شامگاه سه‌شنبه در سقز، زادگاه «ژینا (مهسا) امینی» شعارهای «ژن ژیان ئازادی»،«مرگ بر خامنه‌ای»، «کُردستان گورستان فاشیستان» سر داده شده و بر تداوم خیزش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی تاکید شد.

ویدیوی دیگری نیز از شهر رشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، صدها شهروند شامگاه سه‌شنبه در میدان شهرداری رشت، مرکز استان گیلان تجمع کرده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

جوانان و نوجوانان بلوچ نیز در منطقه «چهارراه رسولی» زاهدان با افروختن آتش و انداختن ترقه ضمن مسدود کردن خیابان اصلی و سر دادن شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» خشم و انزجار خود را علیه رژیم جمهوری اسلامی ابراز کردند.

همچنین به‌رغم تهدیدها و هشدارهای حکومتی مبنی بر حضور نیروهای لباس شخصی و استفاده حکومت از مساجد، جوانان معترض در پیرانشهر در آذربایجان غربی نیز در پاسخ به فراخواهان‌های اعتراض همزمان با چهارشنبه‌سوری به خیابان‌ها آمده و با برافروختن آتش و سردادن شعارهایی علیه حکومت و شعار «ژن، ژیان، ئآزادی»، خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

همچنین ویدیوهای دیگری نیز از شهرهای مریوان و دیواندره در استان کردستان منتشر شده که مردم در آن شعار «ژن، ژیان، ئآزادی» سر داده و بر تداوم خیزش انقلابی ژینا اصرار ورزیدند.

این تجمع‌ها در پاسخ به فراخوان اعتراضات سراسری برای سه روز 22، 23 و 24 اسفند‌ماه شکل گرفته است.

شامگاه دوشنبه 22 اسفند نیز شهروندان در چندین شهر ایران، از جمله تهران، سنندج، مشهد، شیراز، کرج و قزوین ضمن تجمع، برافروختن آتش و سر دادن شعارهایی علیه حکومت و شخص «علی خامنه‌ای»، رهبر نظام خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شده بودند.