به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۴۰۱

احضار ابوالفضل قدیانی؛ «به دادگاه غیرقانونی نمی‌آیم»

 

اتهام جدید قدیانی «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» است اما او تاکید کرده که «دادگاه غیرقانونی» نمی‌رود و «در انتظار جلب از طرف بازپرسی» خواهد ماند.

متن کامل این نوشته‌ی این زندانی سیاسی سابق در ادامه می‌آید.

روز دوشنبه مطلع شدم ابلاغیه‌ای به تاریخ بیست و یکم اسفند ۱۴۰۱ مبنی بر حضور در شعبه ۲۸ جهت دفاع از اتهام انتسابی برای من در سامانه قضایی درج شده است. متن ابلاغیه: «نظر به اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه شما دائر بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مقتضی است ظرف ۵ روز از تاریخ رویت این ابلاغیه جهت دفاع از اتهام انتسابی در این بازپرسی حضور یابید.شما می‌توانید یک نفر وکیل به همراه داشته باشید. در صورت عدم حضور در فرجه جلب خواهید شد».

همان‌طور که مکرر اعلام کردم دادگاه‌ها و دادسراهای انقلاب به استناد ماده ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ غیرقانونی و آراء صادره از این مراجع نیز عملی غیر قانونی می‌باشد. با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسی و تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحی سال۱۳۸۱، رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی انحصاراً و اختصاصا در دادگاه‌های دادگستری با حضور هیات منصفه‌ی واقعی (نه حکومتی) و به صورت علنی می‌باشد.

لذا محاکمه و صدور رای و اجرای آن عملی مجرمانه و فاقد وجاهت قانونی و قابل تعقیب و مجازات است (البته مشروط بر اینکه دستگاه قضایی مستقلی وجود داشته باشد که در حال حاضر استقلال دستگاه قضایی آرزویی بیش نیست و در نظام جمهوری اسلامی غیر ممکن است که یک دستگاه قضایی مستقل ایجاد شود. فقط با سرنگونی علی خامنه‌ای و نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی است که دستگاه قضایی مستقل می‌تواند ایجاد شود و امیدوارم این چندان طول نکشد).

بنابراین در دادسرا و دادستانی غیرقانونی و تحت امر نیروهای امنیتی که تمامی آنها تحت فرمان و کنترل مستبد قدرت‌پرست امروز ایران علی خامنه‌ای هستند، حاضر نخواهم شد و در انتظار جلب از طرف بازپرسی خواهم ماند؛ اتفاقاً یکی از جرم‌هایی که علی‌ خامنه‌ای مستمراً مشغول ارتکاب آن است همین نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی است که دادستان دست‌نشانده و تحت فرمانش برای خوش خدمتی، به من و دیگر مبارزان سیاسی نسبت می‌دهد.

توصیه می‌کنم بازپرس تحت فرمان، پرونده را به دادگاه فرمانبرِ نیروهای امنیتی ارسال کند و دادگاه هم هر مدت حبسی که از طرف امنیتی‌ها مقرر می‌شود، ده‌ها و صدها برابر آن را برای اثبات خوش‌خدمتی خود صادر کند. علی القاعده برای اجرای حکم، بنده را احضار خواهند کرد و البته برای اجرای حکم غیرقانونی حاضر خواهم شد؛ چرا که اولاً علیرغم تمام بیماری‌هایی که دارم از زندان استقبال می‌کنم و مشتاقم در زندان کنار و همراه برادران و دوستان عزیزم باشم و ثانیا مبارزان سیاسیِ در زندان را سند محکومیت نظام استبداد دینی و علی خامنه‌ای، مستبد خودپرست امروز ایران می‌دانم که دشمنی او با ملت ایران بر همگان ثابت شده است.

گویا