به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۳

کوبانی در حال سقوط...

سازمان ملل خواستار دخالت ترکیه شد
استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه، روز جمعه 10-10-2014 از دولت ترکیه خواست تا به داوطلبان کرد  اجازه دهد تا برای دفاع از شهر کوبانی از مرزهای آن کشور عبور کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید از اوضاع کوبانی و احتمال سقوط آن به دست داعش، نسبت به خطر وقوع فاجعه ای انسانی و قتل عام  در این شهر هشدار داد. 

میستورا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما از مقامات ترکیه می خواهیم، به پناهندگانی که داوطلبانه می خواهند در کنار پیشمرگه ها از  شهر کوبانی دفاع کنند اجازه عبور دهد".

وی با ابراز نگرانی شدید از خطر وقوع قتل عام مردم این شهر به دست داعش، گفت: "آیا فاجعه قتل عام مردم "سربرنیتسا " در یوگسلاوی سابق را به یاد دارید؟ ".

این در حالی است که سازمان ملل متحد اعلام کرد، طی 24 ساعت گذشته حدود 13 هزار نفر از اهالی کوبانی به مرز ترکیه پناه بردند.

به گفته منابع سازمان ملل،  بیش از 700 تن از این پناهجویان از سالمندان هستند که هنور در مرز سوریه - ترکیه گیر کرده اند.

نماینده ویژه سازمان ملل افزود: "ما با هر آنچه در توان داریم تلاش می کنیم که از سقوط شهر کوبانی جلوگیری کنیم. امیدواریم که شاهد سر بریدن انسان ها در این شهر نباشیم". 

در همین حال واشنگتن به منظور قانع کردن ترکیه به دخالت نظامی علیه داعش در کوبانی، یک تیم نظامی به آنکارا فرستاده است .

این در حالی است که دیدبان حقوق بشر سوریه طی بیانیه ای تاکید کرد که حدود 40 درصد از مساحت شهر کوبانی به کنترل نیروهای داعش درآمده است.

العربیه. نت فارسی