به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۲۲، ۱۴۰۳

شش فرزند و نوه اسماعیل هنیه کشته شدند

  

شبکه الجزیره گزارش داد فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه، حازم، امیر، محمد هنیه و نوه‌هایش امل، خالد و رزان پس از بمب‌باران اسرائیل در خودرویشان در کمپ ساحلی غزه، کشته شدند. آنها در حمله اسرائیل به خودرویشان در منطقه «الشاطی» غزه جان خود را از دست داده‌اند.

اسماعیل هنیه رسیس دفتر سیاسی گروه حماس، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین / ۱۰ آوریل در سخنانی تایید کرد که سه فرزند و سه نوه‌اش در حمله اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

هنیه در واکنش به کشته‌شدن فرزندان و نوه‌هایش از خداوند سپاسگزاری کرد! او گفت: «خداوند را به خاطر این افتخار که با شهادت سه پسر و چند نوه‌ام نصیب ما کرد، سپاسگزارم. ما با این درد و خون برای مردم، آرمان و ملت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.»

رهبر حماس تاکید کرد: «خون فرزندانم فداکاری در راه آزادی قدس و مسجد الاقصی است. ما تردید نخواهیم کرد، عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به راه خود برای آزادسازی قدس و مسجد الاقصی ادامه خواهیم داد.»

اسرائیل هنوز اظهار نظری در این باره نکرده است. یک منبع اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفت بیم آن می‌رود که توافق با حماس برای آزادی گروگان‌ها به دلیل کشته شدن فرزندان اسماعیل هنیه به خطر بیفتد.