به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۶، ۱۴۰۳

حملات ایران علیه اسرائیل ناموفق بودند

  

به گزارش سی ان ان رئیس‌جمهور امریکا به نتانیاهو گفته است که او باید امشب را یک ‘پیروزی’ در نظر بگیرد زیرا حملات ایران به طور گسترده ناموفق بوده‌اند. منابع اسرائیلی و آمریکایی می‌گویند حمله دیشب ایران  با ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ کروز، ۱۱۰ موشک به ۳۳۱ هدف و به مدت ۵ ساعت انجام شده است. بیشتر پرتابه‌ها قبل از ورود به فضای هوایی اسرائیل توسط سامانه‌های دفاعی منهدم شدند.

نیروهای هوایی آمریکا و بریتانیا در نابود کردن تهدیدات قبل از ورود به فضای هوایی اسرائیل شرکت کردند.

عربستان سعودی و اردن بخشی از سیستم نظارت و واکنش تحت مدیریت ایالات متحده بودند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: ارتش آمریکا ده‌ها موشک و پهپاد شلیک شده به اسرائیل را از ایران، عراق، سوریه و یمن منهدم کرد.

نیویورک تایمز هم‌چنین نوشته است که مقامات آمریکایی می‌گویند بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که خسارت به اسرائیل نسبتاً محدود بوده است.

خسارت کمی به پایگاه نظامی اسرائیل در جنوب کشور وارد شده است.

تا این لحظه گزارشی از تلفات اسرائیلی موجود نیست.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، تنها فردی که در حملات نظامی ایران به خاک اسرائیل آسیب دید، امینه الحسونی، یک دختر هفت ساله از اعراب بادیه‌نشین در جنوب اسرائیل است.

پدر امینه که فرزندش از ناحیه سر آسیب دیده، به رسانه‌ها گفت پزشکان اسرائیلی در بیمارستان «سوروکا» در شهر بئرشبع در حال نجات جان دختر او هستند و این کودک هم‌اکنون زیر عمل جراحی قرار دارد.

آقای الحسونی به یدیعوت آحرونوت گفت اعراب بادیه‌نشین دارای پناهگاه نیستند و قطعه‌ای از موشک ضد موشکی که از سامانه دفاع موشکی اسرائیل شلیک شد، با افتادن به محل زندگی خانواده، به سر امینه اصابت کرد. پزشکان اعلام کردند که امینه الحسونی هنوز در شرایط وخیم قرار دارد.

نهادهای امدادی اسرائیل اعلام کردند ۳۲ تن از مردم اسرائیل نیز در زمان حملات دچار شوک روانی شده و در تماس اطرافیان آن‌ها با مراکز امدادی، به بیمارستان منتقل شدند.

شلیک بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک

دانیل هاگاری، سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک در طول شب گذشته به سمت اسرائیل شلیک شد که ۹۹ درصد آنها رهگیری شد.

هاگاری گفته ایران «۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک» به اسرائیل شلیک کرده است.

او همچنین تایید کرد حمله ایران به زیرساخت‌های یک پایگاه نظامی در جنوب اسرائیل «آسیبی جزئی» رسانده است.

هاگاری گفت برخی پرتابه‌ها و موشک‌ها علاوه بر ایران، از عراق و یمن به سوی اسرائیل شلیک شده‌اند.

او در آخرین توضیحاتش در تلویزیون دولتی اسرائیل گفت ایران اقدام بسیار خطرناکی انجام داده است که منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع اسرائیل گفت: مهار حمله چشمگیر بود و خسارات وارده جزئی بود. هیچ یک از پهپادهای پرتاب شده توسط ایران به مرزهای اسرائیل نرسیده است. ما هوشیار هستیم و برای هر سناریویی آماده هستیم. رویارویی هنوز تمام نشده است و باید هوشیار باشیم.

رسانه‌های اسرائیلی نیز نوشته‌اند «ایران درس مهمی به اسرائیل داد. ما می‌توانیم بدون ترس تأسیسات هسته‌ای آنها را نابود کنیم، زیرا دیدیم که آنها چه توانایی‌هایی دارند و ۹۹ درصد آن را نابود کردیم».

ایران امروز