به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۱۴، ۱۴۰۳

خامنه‌ای در واکنش به کشته‌شدن فرماندهان سپاه در سوریه: اسرائيل را پشیمان می‌کنیم

 

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پیامی با اشاره به کشته‌شدن فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سوریه اعلام کرد که اسرائیل «به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد، آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.»

در پیام علی خامنه‌ای به نام‌های محمدرضا زاهدی، و محمد هادی حاج رحیمی از فرماندهان کشته‌شده سپاه در حمله اسرائیل به دمشق اشاره شده است.

سپاه پاسداران ایران شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به دمشق، علاوه بر محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه در سوریه و معاونش محمد هادی حاج رحیمی پنج افسر دیگر به نام‌های حسین امان اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا بابایی و علی صالحی روزبهانی كشته شدند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران نیز در بیانیه‌ای که سه‌شنبه 14 فروردین، در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران منتشر شد، گفت که حمله اسرائیل به ساختمان [مجاور] کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق «بی‌پاسخ نخواهد ماند».

رئیسی در این بیانیه با محکوم کردن این حمله، آن را «تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی» خواند و این اقدام اسرائیل را نتیجه شکست و ناکامی این کشور در برابر «جبهه مقاومت» دانست.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران نیز در واکنش به حمله اسرائیل، در پیامی با «جاهل خواندن» رهبران اسرائیل گفت رهبران اسرائیل بدانند که اقدام آنان با مجازات سخت مواجه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این حمله خواستار اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی علیه اسرائیل شد.

وزیر خارجه ایران امروز در گفت‌وگو با ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل خاطرنشان کرد که این حمله خلاف قواعد بین‌الملل و حقوق دیپلماتیک و کنسولی صورت گرفته است و خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی علیه اسرائیل شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران، در شامگاه دوشنبه 13 فروردین با محکوم کردن این حمله، از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا این اقدام اسرائیل را با قوی‌ترین عبارات محکوم کنند.

العربیه فارسی