به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۶، ۱۴۰۳

بیانیه بایدن درباره حملات ایران علیه اسرائیل

  

بیانیه رئیس جمهور جو بایدن در مورد حملات ایران علیه دولت اسرائیل

اوایل امروز، ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم.


به دستور من، برای حمایت و دفاع از اسرائیل، ارتش ایالات متحده هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک را در طول هفته گذشته به منطقه منتقل کرد. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده سربازانمان، ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً همه پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.
من به تازگی با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آهنین آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم. من به او گفتم که اسرائیل توانایی قابل توجهی برای دفاع در برابر و شکست حملات حتی بی‌سابقه از خود نشان داد و پیامی واضح به دشمنانش فرستاد که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.
فردا، من رهبران گروه هفت را برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران تشکیل خواهم داد. تیم من با همتایان خود در سراسر منطقه تعامل خواهد داشت. و ما در تماس نزدیک با رهبران اسرائیل خواهیم بود و در حالی که ما امروز شاهد حمله به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم ماند و از انجام تمام اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.

کاخ سفید
۱۳ آوریل ۲۰۲۴