به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۲۸، ۱۴۰۳

برای پاسخ به حمله ایران، کابینه دولت اسرائیل برای سومین‌بار تشکیل جلسه می‌دهد

همزمان با فشارهای بین‌المللی مبنی بر جلوگیری از تشدید جنگ در خاورمیانه، کابینه دولت اسرائیل یک‌بار دیگر به روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد پاسخ به حمله پسین ایران، تصمیم بگیرد. رئیس ستاد ارتش اسرائیل بدون دادن جزئیات، وعده داده که حمله موشکی و پهپادی ایران، پاسخ داده خواهد شد.


یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته است که کابینه بنیامین نتانیاهو برای سومین‌بار پس از نخستین حمله ایران به خاک اسرائیل، تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد گزینه‌‌های ضدحمله به ایران، گفتگو کرده و تصمیم بگیرد.


تل‌آویو درحالی همچنان به گزینه ضدحمله فکر می‌‌کند که بیشتر متحدان اسرائیل ازجمله آمریکا، موافق حمله مستقیم نظامی به ایران نیستند و بر گزینه‌های دیپلماتیک تاکید می‌‌کنند.


رئیس جمهور جوبایدن در گفتگویی که پس از حمله ایران به اسرائیل، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل داشت، با ضدحمله اسرائیل مخالفت کرده و تاکید نمود که واشنگتن در حمله مستقیم نظامی به ایران، تل‌آویو را همراهی نخواهد کرد.


گوترش دربارۀ «خطر یک درگیری تمام‌عیار و ویرانگر در خاورمیانه» هشدار داد


در مقابل، واشنگتن همگام با متحدان اروپایی خود خواهان تحریم‌های سیاسی و اقتصادی شدیدتری بر ایران هستند، تا با این روش، اسرائیل را تشویق کنند که دست از اقدام تلافی‌جویانه خشونت‌آمیز بردارد.


وزیر خارجه اسرائیل هم اخیرا گفته است که رهبری یک «حمله دیپلماتیک» برضد ایران را به دوش گرفته و تاکنون از ۳۲ کشور خواسته است تا تحریم‌های بیشتری بر برنامه اسلحه‌سازی ایران وضع کرده و نیز سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.


پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه که به اسرائیل، دشمن دیرینه جمهوری اسلامی، نسبت داده شده است، تهران، نخستین‌ حمله مستقیم خود بر اسرائیل را به تاریخ ۱۳ آوریل انجام داد. 


گفته شده که تهران در این این حمله خود، از بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد انتحاری استفاده کرده است. 

رادیو فرانسه