به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۴۰۳

فیلم حمله جنجالی نماینده سوئد به جوزپ بورل در درارتباط با سپاه

 نماینده سوئد در پارلمان اروپا خطاب به جوزپ بورل: شما بی‌شرمانه دروغ می‌گویید

24-4.jpg


کیهان لندن - چارلی وایمرز نماینده سوئد در پارلمان اروپا خطاب به جوزپ بورل: شما بی‌شرمانه برای حفاظت از سپاه دروغ می‌گویید.

-یکی از مسائل مورد بحث در این جلسه موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا بود.

جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نظر می‌رسد از مخالفان تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران است به شدت از سوی برخی نمایندگان از جمله چارلی وایمرز نماینده سوئد در پارلمان اروپا مورد انتقاد قرار گرفت.

-جوزپ بورل بیش از یک سال است که ادعا کرده برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، به یک حکم قانونی از داخل کشورهای عضو این اتحادیه نیاز است اما وایمرز در نطق خود خطاب به وی گفت، «آقای بورل شما دروغ می‌گویید؛ یک سال است که ادعا کردید برای اینکه اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد یک نهاد حقوقی در اتحادیه اروپا باید مجاب شده باشد که سپاه در فعالیت‌های تروریستی دست داشته... این حرف مزخرف است.

در اینجا من ارزیابی محرمانه حقوقی شورا را دارم، در هیچ کجای این سند گفته نشده که باید این مرجع در اتحادیه اروپا باشد... مرجع صالح شامل مقامات کشورهای ثالث نیز می‌شود؛ شما این حقیقت را می‌دانستید؛ دل ما برای شما تنگ نخواهد شد آقای بورل، ولی مطمئنم دل ملاها برای شما تنگ می‌شود».