به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۶، ۱۴۰۳

ایران با پهپاد و موشک به خاک اسرائیل حمله کرد

 بنیامین نتانیاهو: ما برای حمله ایران آماده می شویم

  

■ [02:40 - 2024-04-14]  اسرائیل خواستار  نشست اضطراری شورای امنیت و محکوم کردن ایران شد.

■ [02:34 - 2024-04-14]  دبیرکل سازمان ملل متحد «تشدید تنش خطرناک از سوی ایران» را محکوم کرده و خواستار حفظ خویشتن‌داری شد.

■ [02:30 - 2024-04-14]  سخنگوی ارتش اسرائیل: بیش از ۲۰۰ موشک پرتاب شده از ایران رهگیری و سرنگون شد. اغلب موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در خارج از خاک اسرائیل رهگیری شدند. به گفته این مقام اسرائیلی به زیرساخت‌های یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل در جنوب این کشور صدمه‌ای بسیار جزئی وارد شده است.

■ [02:18 - 2024-04-14]  نخست وزیر اسرائیل بامداد یکشنبه پس از آغاز حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: «اسرائیل با هرگونه تهدید از سوی جمهوری اسلامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»
بنیامین نتانیاهو با اشاره به تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی «در چند سال اخیر و به خصوص در هفته‌های گذشته» افزود: «ما خود را برای مقابله با حملات ایران آماده کرده‌ایم. سیستم‌های دفاعی ما به خوبی مستقر شده‌اند و برای هر نوع وضعیت، چه دفاعی و چه تهاجمی، آمادگی کامل داریم.»
او با قدردانی از حمایت‌های ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و سایر کشورها تأکید کرد: «اسرائیل در برابر هرگونه تهدید، با قاطعیت دفاع خواهد کرد و به هر کسی که بخواهد به ما آسیب برساند، پاسخ متقابل خواهیم داد. من به استحکام و قدرت دولت، ارتش و مردم اسرائیل ایمان دارم.»
نخست وزیر اسرائیل در پایان خطاب به شهروندان اسرائیل گفت: «من از شما می‌خواهم که به دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی پایبند باشید. ما با یاری خداوند، متحد و مستحکم در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد.»

■ [01:38 - 2024-04-14]  کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که اسرائیل فوراً تلافی خواهد کرد و یکی از مقامات ارشد ارتش اسرائیل متعهد شد پاسخ بی‌سابقه‌ای به حمله ایران بدهد.

■ [01:30 - 2024-04-14] یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت که جمهوری اسلامی ۷۰ موشک دیگر به سمت اسرائیل پرتاب کرده است که با احتساب پرتاب ۸۰ موشک قبلی، مجموع آن‌ها به ۱۵۰ می‌رسد.

■ [00:50 - 2024-04-14] روزنامه ایران: مهم‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل در نقب با موفقیت هدف موشک‌ خیبر قرار گرفت. اسرائیلی‌ها از طریق این پایگاه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را هدف قرار داده بودند.

■ [00:30 - 2024-04-14] رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی: موفق به رهیگیری ۹۹ درصد از حملات پهپادی و موشکی ایران شدیم.

■ [00:10 - 2024-04-14]  رسانه های اسرائیلی: شورای جنگ تصمیم گرفت تا پایان حملات منتظر بمونه بعد در مورد نحوه واکنش تصمیم گیری کند.

■ [23:40 - 2024-04-13] هشدار سپاه پاسداران به آمریکا!
سپاه پاسداران  در اطلاعیه شماره ۲ خود  مدعی شد که «اهداف نظامی مهم ارتش اسرائیل» را منهدم کرده است. سپاه در این اطلاعیه آمریکا را «دولت تروریستی» نامیده و به آن کشور هشدار داد: «هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد.»
سپاه در ادامه اطلاعیه خود «ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه» اعلام کرده هرگونه تهدید توسط دولت آمریکا و اسرائیل از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران را به منشا تهدید، به دنبال خواهد داشت.

■ [23:25 - 2024-04-13] ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی لحظه رسیدن پهپادها و موشک‌های ایرانی و رهگیری آنها در آسمان شهر اورشلیم را نشان می‌دهد.

■ [23:18 - 2024-04-13] یک مقام نظامی آمریکا: نیروهای ما برای کمک دفاعی اضافی به اسرائیل آمادگی دارند. نیروهای ما به سرنگون کردن پهپادهای ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل ادامه می‌دهند.

■ [23:12 - 2024-04-13] رادیو ارتش اسرائیل: منابع امنیتی می‌گویند هنوز پرتاب موشک‌های بالستیک به سمت اسرائیل شناسایی نشده و رسانه های ایران دروغ گفته‌اند. همچنین تا این لحظه بعد از گذشت چند ساعت از حملات جمهوری اسلامی به اسراييل هیچگونه تلفات جانی و زخمی و مالی گزارش نشده است.

■ [23:10 - 2024-04-13] العربیه: نزدیک به ۱۰۰ پهپاد ایرانی خارج از قلمرو اسرائیل توسط آمریکا و بریتانیا رهگیری و سرنگون شد.

■ [22:55 - 2024-04-13] دو مقام آمریکایی: ارتش آمریکا پهپادهای ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل را سرنگون کرد.

■ [22:49 - 2024-04-13] سازمان امنیت دریانوردی بریتانیا: چندین پهپاد از یمن به سوی اسرائیل پرتاب شد.

■ [22:47 - 2024-04-13] «العربیه»: بیش از ۴۰۰ پهپاد در چندین موج از ایران و عراق و یمن به سوی اسرائیل پرتاب شد.

■ [22:45 - 2024-04-13] بنا بر اعلام رسانه‌های ایرانی فرودگاه بین‌المللی تهران و حریم‌ هوایی پایتخت ایران تا اطلاع ثانوی بسته اعلام شد.

■ [22:40 - 2024-04-13] یک مقام نظامی آمریکایی: نیروهای ما به‌زودی در دفاع هوایی از اسرائیل و رویارویی با حمله ایران وارد عمل خواهند شد.

■ [22:32 - 2024-04-13] اسرائیل به آمریکا گفته است که در پاسخ به ایران قصد دارد به ایران حمله کند.

■ [22:25 - 2024-04-13] گزارش شده است که اردن حریم هوای خود را برای نیروی هوایی اسرائیل باز کرده است.

■ [22:22 - 2024-04-13] هواپیماهای اسرائیلی در تلاش برای خنثی کردن پهپادها بر فراز سوریه و اردن هستند.

■ [22:18 - 2024-04-13] حدود ۱۰ پهپاد شاهد۱۳۶ در خاک عراق سقوط کرد.

● کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد ده‌ها پهپاد پرتاب‌شده از سوی جمهوری اسلامی در مسیر اسرائیل است و ممکن است ساعت‌ها برای رسیدن آن‌ها به این کشور طول بکشد.  این اولین حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل است.

● رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کردند ایران حملاتی را علیه اسرائیل آغاز کرده است. سی‌ان‌ان به نقل از چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی گفت، ایران با استفاده از ده‌ها پهپاد علیه اسرائیل حمله کرده است.

● رسانه‌های آمریکایی می‌گویند حدود ۷۰ فروند پهپاد کامیکازه از نوع شاهد از ایران به سمت اسرائیل پرتاب شد.

●  پهپادهای کامیکازه ایران برای رسیدن به اسرائیل بین ۵ تا ۹ ساعت زمان لازم دارند.

●  پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز جنوب عراق مشاهده شد. ویدیوهایی از پرواز آهسته و پرسروصدای پهپادهای شاهد ایران بر فراز جنوب عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

●  خبرگزاری فارس ضمن اعلام خبر حمله پهپادی علیه اسرائیل، اعلام کرد که به زودی به اسرائیل حمله موشکی خواهد کرد. رسانه‌های  ایران هم‌چنین نوشتند، چندین موج از پهپادهای ایرانی از پایگاه پنجم شکاری امیدیه به سوی اسرائیل پرتاب شد.

●  سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اسرائيل خبر داد. سپاه اعلام کرد در پاسخ به حملات متعدد اسرائیل از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و کشتن جمعی از فرماندهان و اعضای سپاه در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که «جزئیات این عملیات با مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایران و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت.»

●  شورای عالی امنیت ملی ایران: ایران با «عملیات ترکیبی» پاسخ گسترده و پشیمان‌کننده‌ای به اسرائیل می‌دهد.

● بنابر گزارش رسانه‌های دولتی ایران، پهپادها از کرمانشاه و دوکوهه در غرب ایران، پایگاه پنجم شکاری امیدیه و مناطق دیگری به سوی اسرائیل پرتاب شد.

● ارتش و پدافند هوایی اسرائیل در حالت آماده باش بالا هستند. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت «برنامه‌ای که آماده کرده بودیم اجرایی شده است. ایران پهپادهایی را به سوی اسرائیل شلیک کرده است.»

● براساس برخی گزارش‌ها نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در لنبان و عراق (کتائب حزب‌الله عراق) نیز هم‌زمان عملیاتی را علیه اسرائیل آغاز کرده‌اند.

● نیروی هوایی اردن اعلام کرد برای رهگیری و سرنگون کردن هر پهپاد یا جنگنده‌ای که حریم‌ هوایی اردن را نقض کند آماده‌ایم.

● به گزارش العربیه، بریتانیا با جنگنده‌های خود که از پایگاهی در قبرس برخاستند در عملیات تلاش برای رهگیری و سرنگونی پهپادها و موشک‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اسرائیل در آسمان خاورمیانه شرکت می‌کند.

● ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد
آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ‌امریکا با تایید آغاز حملات جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به طور مرتب توسط تیم امنیت ملی خود در جریان آخرین تحولات قرار می‌گیرد.
او همچنین افزود تیم امنیت ملی نیز در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر متحدان آمریکا است.
جو بایدن چند روز قبل به صراحت گفت:«حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل آهنین است، ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»

● ارتش اسرائیل: ایران دهها پهپاد به سوی ما پرتاب کرد
ارتش اسرائیل شامگاه شنبه ۲۵ فروردین خبر داد که ایران دهها پهپاد به سوی اسرائیل پرتاب کرده است.
ارتش اسرائیل تاکید کرد که سیستم‌های دفاع هوایی آن با پهپادهای ایرانی به محض رسیدن آنها مقابله می‌کند، اما پدافند هوایی ۱۰۰ درصد نخواهد بود.
دانیال هاگاری طی کنفرانسی خبر گفت که رسیدن پهپادهای ایرانی چند ساعت به‌طول خواهد انجامید و آژیرهای خطر در هر منطقه مورد تهدیدی به صدا درخواهد آمد.
وی گفت که نیروی هوایی اسرائیل در آسمان در حال گشت‌زنی است.
از سویی «شبکه ۱۲» اسرائیل گزارش داد که دهها پهپاد ایرانی از خاک ایران پرتاب شده و در به سوی اسرائیل در حال پروازند و تا ساعاتی دیگر به حریم هوایی اسرائیل خواهند رسید.
یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «العربیه» تصریح کرد که ایران حملات پهپادی خود به اسرائیل را از خاک خود آغاز کرده است. به گفته این مقام آمریکایی نزدیک به ۱۰۰ پهپاد ایرانی از خاک ایران به سوی اسرائیل پرتاب شده است.

● بنیامین نتانیاهو: ما برای حمله ایران آماده می شویم
«اسرائیلی‌ها باید اعصاب خود را حفظ کنند و من از آنها می‌خواهم به دستورات فرماندهی جبهه داخلی گوش فرا دهند. من یک اصل روشن را ایجاد کردم، هر کسی که به ما صدمه بزند، ما به او صدمه می‌زنیم. ما از خود در برابر هر تهدیدی دفاع خواهیم کرد و این کار را با خونسردی و قاطعیت انجام خواهیم داد.»

ایران امروز