به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۳

جلوگیری از پخش یک فیلم درباره زندگی حسن روحانی

اتهام این فیلم، «تخریب» چهره رییس جمهور کنونی ایران است

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، قرار بود مستند «من روحانی هستم» در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در دانشگاه‌های بیرجند و علوم پزشکی شهید بهشتی تهران نمایش داده شود اما اکران دانشگاهی این فیلم سینمایی با مخالفت ریاست این دو دانشگاه لغو شد.
همچنین از نمایش این فیلم در دو دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران نیز توسط رؤسای این دانشگاه‌ها جلوگیری شده است.
این فیلم، به فعالیت‌های سیاسی حسن روحانی طی پنج دهه گذشته می پردازد و مواردی جنجالی از این فعالیت‌ها نظیر «نقش حسن روحانی در اجباری کردن حجاب در ایران»، «مخالفت با نخست‌وزیر میرحسین موسوی» و «سخنرانی در تظاهرات هواداران حکومت در تیرماه سال ۷۸» را روایت می‌کند.
سازندگان «من روحانی هستم»، گفته‌اند که این فیلم را بر اساس خاطرات هاشمی رفسنجانی و شخص حسن روحانی ساخته‌اند و که 80 درصد این مستند سوابقی که رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نکات مثبت کارنامه سیاسی حسن روحانی یاد کرده ‌است.
با این حال، ساخت «فیلم من روحانی هستم» با واکنش برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی روبه رو شده و علی لاریجانی رییس مجلس ایران گفته که موضوعات این فیلم خلاف واقع است.
لاریجانی اضافه کرده که در این فیلم، روحانی به نقش داشتن در جریان "مک فارلین" متهم شده، در صورتی که به گفته لاریجانی، رییس جمهور کنونی ایران نقشی در این ماجرا نداشته است.
رادیو فرانسه ـ فارسی