به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۲۹، ۱۳۹۳

الیاس نادران٬ نماینده محافظه‌کار مجلس:

چند وزیر دولت حسن روحانی بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند

الیاس نادران٬ نماینده محافظه‌کار مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفته چند «وزیر دولت حسن روحانی» بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند.
به گزارش روز پنجشنبه (۲۷ فروردین) خبرگزاری فارس٬ آقای نادران در برنامه تلویزیونی «ثریا» با اعلام این مطلب ار وزرای دولت یازدهم پرسیده آیا حاضر هستند دارایی‌های خود را اعلام کنند.
این نماینده مجلس اضافه کرده وزرایی که حاضر به اعلام ثروت خود نیستند «چرا توقع انصراف مردم از دریافت یارانه و ارائه اطلاعات اقتصادی خود را دارند؟»
به گفته وی «ابتدا شفافیت اطلاعاتی باید از بدنه دولت اجرا شده و سپس از مردم انتظار ارائه اطلاعات کنند.»
رسانه‌های محافظه‌کار پیش‌تر گزارش‌هایی از دارایی‌های هنگفت برخی وزرای دولت روحانی منتشر کرده‌اند٬ اما این گزارش‌ها تاکنون تکذیب نشده است.
مقام‌های دولت پیش از آغاز ثبت‌نام دور دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بار‌ها از مردمی که نیاز مالی ندارند خواسته‌اند از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.
دولت یازدهم اعلام کرده ۱۰ میلیون نفر از افراد پر درآمد را شناسایی کرده که در صورت ثبت‌نام٬ آن‌ها را از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف خواهد کرد.
الیاس نادران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی سیاست‌های اقتصادی٬ گفته نهادهای «دارای قدرت مانع از ایجاد مراکزی برای کنترل میزان ورود و خروج ارز به کشور می‌شوند.»
نادران از وجود «رانت» در اقتصاد ایران نیز سخن به میان آورده و اظهار کرده دولت به راحتی می‌تواند «اطلاعاتی از میزان درآمد افراد و میزان دارایی آنان» به دست آورد.
منبع: دیگربان