به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۳

تأسف بیت آیت الله منتظری از تهاجم به زندانیان سیاسی اوین

 آمرین و عاملین این حادثه غمبار اگر مجازات نشوند،
تمامی مسئولین مملکتی در این گناه عظیم شریک خواهند بود.
بیت آیت الله منتظری با انتشار بیانیه ای حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین را محکوم کرد و گفت:
بدون شک سکوت در برابر چنین عمل غیرانسانی، که با کرامت انسانی و اخلاق اسلامی منافات دارد، به منزله همنوایی و تأیید آن محسوب می‌گردد؛ آمرین و عاملین این حادثه غمبار اگر مجازات نشوند، تمامی مسئولین مملکتی در این گناه عظیم شریک خواهند بود.
متن این بیانیه به نقل از تارنمای دفتر آیت الله منتظری به شرح زیر است:
باسمه تعالی
در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، انتظار ملت ایران و مخصوصاً خانواده‌های مظلوم و بی‌گناه زندانیان سیاسی از دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، ظهور رأفت اسلامی در جهت آزادی این عزیزان بود؛ که در کمال تأسف اخبار تکان دهنده حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین، کام هموطنان را تلخ نمود. تأسف بارتر این که رئیس امور زندان‌ها به جای تحقیق و تفحص درباره آن، طبق معمول دیوار انکار و حاشا را برپا کرده و اعلام این خبر را کار ضدانقلاب نامید؛ در حالی که تعداد ۷۴ نفر از زندانیان آن بند در شهادت‌نامه‌ای انجام این جنایت را تایید کردند.
بدون شک سکوت در برابر چنین عمل غیرانسانی، که با کرامت انسانی و اخلاق اسلامی منافات دارد، به منزله همنوایی و تأیید آن محسوب می‌گردد؛ آمرین و عاملین این حادثه غمبار اگر مجازات نشوند، تمامی مسئولین مملکتی در این گناه عظیم شریک خواهند بود.
کسانی که در سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها در رابطه با فرهنگ موجود جامعه و افکار جوانان ابراز نگرانی می‌کنند، باید بدانند که اگر در مقابل این جنایت سکوت کنند ضربه مهلکی به فرهنگ جامعه وارد کرده‌اند؛ قرآن کریم فرموده است: «یا ایها الذین آمنوا لم‌تقولون مالاتفعلون کبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لاتفعلون» (سوره صف، آیات ۲ و ۳). مردم گفتار و کردار افراد را مقایسه می‌کنند و بدیهی است که ناپسندترین کار در نزد آنان گفتار بدون کردار است.
دین راه و روش زندگی است و نهادینه کردن آن با گفتار و سخنرانی میسّر نیست؛ بلکه پای‌بندی به اصول اخلاقی در عمل، موجب پذیرش آن در جامعه می‌شود. امروزه علت اصلی دین‌گریزی نسل جوان همین ایستا بودن و توقف دین در مرحله حرف دینداران بخصوص مسئولین مملکتی است و اینان در گناه تمامی کسانی که از دین گریزان می‌شوند شریک خواهند بود.
به امید آن که هرچه زودتر آمرین و عاملین این جنایت مجازات شوند و ملت ایران دیگر شاهد زیر پا نهادن عقاید و اخلاق و آرمان‌های انقلاب اسلامی نباشند. والسلام.
بیت آیت الله العظمی منتظری
احمد منتظری
۱۳۹۳/۱/۳۰