به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۲۹، ۱۳۹۳

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان:

مردم و علما از خشونت، افراطی گری و تندروی بیزار هستند
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مردم و علما از خشونت، افراطی گری و تندروی بیزار هستند چرا که افراط و خشونت هم به ضرر کشور و هم استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش مهر، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم دیدار حسن روحانی با علمای شیعه و سنی که شامگاه سه شنبه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگذار شد گفت: ما امروز میزبان دولتی بودیم که مسیر اعتدال برای خودش اختیار کرده و در مسیر اعتدال بدور از افراط و تفریط می خواهد حرکت کند.
امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی به افراط و تفریط مبتلا است خطاب به رئیس جمهور گفت: استانی که شما به آن سفر کرده اید از تنوع مذهبی و قومی برخوردار است اگر چه ممکن است بسیاری این تنوع را خوب ندانند 
وی با بیان اینکه مردم این سرزمین سالیان متمادی با قومیت ها و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کرده اند گفت:
علمای شیعه و سنی و همچنین مردم در مراسم ها، عزاداری ها و همچنین جلسات شادی یکدیگر شرکت می کنند و علمای این استان همه دوراندیش هستند و سعه صدر دارند و مسیر اخوت و برادری را طی می کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری افراد که در گذشته روحیه خود را از دست داده بودند از جمله تجار، صنعتگران و کشاورزان امروز امیدوار شدند و به صحنه می آیند و امیدواریم آینده درخشانی از لحاظ اقتصادی، اخوت و امنیت پایدار برای این استان داشته باشیم.
خبرگزاری مهر