به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۳

گزارش فاطمه کروبی از آخرین مواضع همسرش در قبال خواسته‌های حکومت

اعلام آمادگی مهدی کروبی برای حضور در دادگاه
و بیان دلایل مهندسی بودن انتخابات ۸۸ و ذبح جمهوریت


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از رهبران در حصر جنبش سبز، خبر داد که حجت الاسلام کروبی در حضور ماموران امنیتی اعلام کرده که حاضر است در یک دادگاه علنی و قانونی، دفاع مستدل خود را درباره ادعای مهندسی انتخابات ۸۸ و ذبح جمهوریت نظام و تعلیق حقوق ملت در قانون اساسی بیان کند و در کنار اینها از آنچه به نام حفظ نظام بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه ها رفته، نیز سخن بگوید.
کلمه: خانم کروبی که در واکنش به نامه اخیر امام جمعه سابق شیراز با وب سایت سحام نیوز گفت و گو کرده، افزوده است که مهدی کروبی تاکید کرده که در صورت محاکمه، حتی با ترکیب قضات و هیت منصفه‌ی مورد نظر نظام هم مشکل ندارد و برخلاف دوران پهلوی که نسبت به آرای صادره محاکم درخواست تجدید نظر می داده، این بار حتی نسبت به حکم صادره هم اعتراض نخواهد کرد.
همسر کروبی با ابزار تعجب از اینکه حائری در نامه خود موسوی و کروبی را به خاطر نفوذ کلام و پایگاه مردمی شان سرزنش کرده، گفته است: نمی دانم ایشان مخاطبان شان را چگونه تصور می کنند.
وی همچنین از اینکه عضو دفتری در نامه خود سخنان یکطرفه ای گفته، در حالی که می داند اجازه پاسخ دادن از طرف مقابل به طور کلی سلب شده است، ابراز تأسف کرد و افزود: یک طرف هر چه اراده کند از طریق تربیون های رسمی و رسانه هایش می گوید و می نویسد و در مقابل راه دفاع و پاسخ طرف دیگر مسدود شده. بعید است امام جمعه سابق و محترم شیراز بدون علم و آگاهی از این واقعیت به نگارش این نامه سرگشاده پرداخته باشند.
فاطمه کروبی خاطرنشان کرد: من شفاها آقای کروبی را در جریان این نامه سرگشاده قرار دادم. اگر دسترسی ایشان به روزنامه ها و سایت های مورد نظرشان تامین گردد و راه پاسخ را هم نبندند، طبیعی است که هم ایشان اخبار بیشتری به دستشان می رسد و هم مردم در جریان پاسخ های ایشان قرار می گیرند.
مشروح گفت و گوی سحام با فاطمه کروبی را در زیر بخوانید:
خانم کروبی٬‌آیا نامه سرگشاده آیت الله حائری شیرازی به رهبران در حصر را دیده اید؟ نظرتان در مورد این نامه چیست؟
بله؛ ببینید نامه سرگشاده آیت الله حائری به عزیزان در حصرمان حاوی نصایح و تذکر هایی بود که من از ورود ایشان به این بحث استقبال می کنم، اگرچه نگرش یکطرفه شان در حمایت مطلق از رفتار حاکمیت را نه تنها جانبدارانه بلکه خلاف واقع و غیر منصفانه می دانم. شکاف میان مردم و حکومت دغدغه درستی است و تلاش ایشان برای خروج از وضعیت فعلی قابل درک است، اما باید توجه نمود که این دغدغه با نگرش یکطرفه که حقایق تلخ و تاسف انگیز را نمی خواهد ببیند و یا با انکار آن حوادث سعی در فراموش کردن اصل موضوع دارد، قابل حل نیست.
نظر آیت الله کروبی در مورد این نامه چیست؟ آیا نامه سرگشاده به دست ایشان رسیده است؟
ببینید بیش از ۳ سال و ۴ ماه است که همسرم در حبس و حصر بلا مدت قرار گرفته اند که هنوز دسترسی آزاد به اخبار را ندارند. از ۲۱ بهمن ۸۹ تاکنون حق پاسخگویی به هتاکی ها، اتهامات و فرافکنی ها بطور کل از ایشان سلب شده و این مسیر یکطرفه بوده. حکومتی ها هم این واقعیت را می دانند، به این معنی که یکطرف هر چه اراده کند از طریق تربیون های رسمی و رسانه هایش می گوید و می نویسد و در مقابل راه دفاع و پاسخ طرف دیگر مسدود شده. بعید است امام جمعه سابق و محترم شیراز بدون علم و آگاهی از این واقعیت به نگارش این نامه سرگشاده پرداخته باشند. من شفاها آقای کروبی را در جریان این نامه سرگشاده قرار دادم. اگر دسترسی ایشان به روزنامه ها و سایت های مورد نظرشان تامین گردد و راه پاسخ را هم نبندند طبیعی است که هم ایشان اخبار بیشتری بدست شان می رسد و هم مردم در جریان پاسخ های ایشان قرار می گیرند.
آقای حائری شیرازی در بخشی از نامه شان آورده اند “اجانب درصدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند. تا صدام سر کار بود همه آتش‌ها را با او افروختند و وقتی دستگیر شد محاکمه‌اش کردند و در نهایت حلق‌آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی‌برند. ” در بخش های دیگر هم همین رویه را ادامه دادند. می خواهم نظر شما را در باب محتوای نامه بدانم.
در باب محتوای نامه ایشان حرف و سخن بسیار است. ایشان دنیای مبارز دوران انقلاب و رئیس مجلس سابق این نظام و نخست وزیر محبوب را با صدام و آخرت شان را با بمب گذار انتحاری گروهک تروریستی مقایسه کرده. قیاس عجیبی کرده اند. کروبی و موسوی جز پایگاه مردمی و نفوذ کلام چه دارند که اجانب بخواهند از آنها بهره گیرند. صدام قدرت و ثروت داشت و معمولا قدرت و ثروت فساد انگیز است نه نفوذ کلام و تسخیر قلوب.
اینهم از عجایب حکومت و منصوبانش است که طرف مظلوم و دربند را با ظالم قدرتمند مقایسه می کنند، نفوذ کلام مذموم می گردد، خوشبختانه مردمی آگاه و هوشمند داریم. نمی دانم ایشان مخاطبان شان را چگونه تصور می کنند.
هر از چندگاهی سایت های حکومتی اقدام به انتشار اخباری غیر واقعی در راستای تخریب رهبران جنبش می نمایند. لذا بسیاری از خوانندگان سحام جویای آخرین نظرات ایشان هستند تا بتوانند بیشتر در جریان مواضع و نظرات ایشان باشند. موضع فعلی آیت الله کروبی در مقابل این بحث ها چیست؟ لطفا در این باره توضیح دهید.
موضع همسرم در قبال حوادث ۸۸ ثابت و روشن است و در بیانیه های ایشان مکتوب شده و گذر زمان آن را به اثبات رسانده که نمونه آخرش همین گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات است که معین کرد دولت قبلی صدها میلیارد تومان از درآمدهای نفتی کشور را حیف‌ومیل کرده است و بیش از ۲۵۰۰ تخلف قانونی داشته است.
ایشان بارها در حضور ماموران امنیتی تاکید کردند که نظام بساط محاکمه علنی شان را طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی فراهم کند تا ضمن استماع موارد اتهامی، دفاع مستدل شان را نسبت به آنچه مهندسی انتخابات ۸۸ و ذبح جمهوریت نظام و تعلیق حقوق ملت در قانون اساسی نامیدند را در کنار آنچه به نام حفظ نظام بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه ها رفته را بیان کنند.
آقای کروبی بارها به ماموران امنیتی گفتند که با ترکیب قضات و هیت منصفه ی مورد نظر نظام هم مشکل ندارند و حتی برخلاف دوران پهلوی که نسبت به آرای صادره محاکم درخواست تجدید نظر می دادند، اینبار نسبت به حکم صادره هم اعتراض نخواهند کرد.
بنابراین بهتر است آقای حائری که فردی انقلابی و مبارز بوده در کنار نامه نگاری یکطرفه از مقامات بخواهند این خواست مشروع همسرم را اجابت کنند تا بیش از این شاهد مجازات های سلیقه ای و خلاف شرع و قانون نباشیم. اگر مردم را صاحب کشور می دانیم پس آنها حق دارند علاوه بر قرائت منصوبان حکومت، قرائت معترضین بی دفاع را هم بشنوند. آیا یکطرفه حرف زدن و مقایسه کسانی که خودتان اذعان دارید نفوذ کلام بسیاری در میان مردم دارند با ابلیس و صدام امری اخلاقی است؟ اگر ابتدای به سلام مستحب است پاسخ اش واجب است، چگونه میتوان دل در حل بحران بست در حالیکه حق دانستن و پاسخ دادن طرف مقابل بطور کل سلب می شود.