به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۹۳

دستگيري مظنونين قتل نمتسوف

 اعتراف به نقش داشتن در قتل بوریس نمتسوف
'زاوور دادایف' 
به گزارش ایتارتاس 'زاوور دادایف' (چچنی تبار) روز یکشنبه در دادگاه ناحیه باسمان روسیه به شرکت خود در قتل بوریس نمتسوف اعتراف کرد.

دادایف به همراه چهار فرد بازداشت شده ظهر امروز به دادگاه منتقل و در جلسه جداگانه ای حاضر شد.

دادایف پس از معرفی خود از دادگاه خواست تا حکم ضعیف تری را در مورد وی صادر کند.
نماینده دادستانی روسیه در دادگاه با اشاره به اتهام وارده به دادایف از قاضی خواست با توجه به امکان مخفی شدن این فرد و نیز به منظور امکان تحقیقات گسترده و بدون مانع، حکم حبس وی تا روز 28 آوریل را صادر کند و این درخواست از طرف دادگاه پذیرفته شد.

خانم ناتالیا موشیکوا قاضی دادگاه پس از استماع اظهارات متهم و نماینده دادستانی برای مشورت در مورد حکم سالن دادگاه را ترک کرده و پس از مدتی بازگشت و اعلام کرد که متهم به شرکت خود در قتل اعتراف کرده است و حبس می شود.

'آنزور گوباشف' فرد بازداشت شده دیگر هم در دادگاه حاضر شده و اتهام وارده در قتل نمتسوف را رد کرد و گفت: من بیگناهم.

قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات گوباشف و اتهام وارده به وی دستور حبس وی تا روز 28 ماه آوریل آینده را صادر کرد.

به گزارش رسانه های روسی، سه نفر از افراد مظنون به قتل نمتسوف در جمهوری اینگوش واقع در منطقه قفقاز روسیه و دو نفر هم در مسکو بازداشت شده اند.

امروز در گروزنی هم یک فرد مظنون به شرکت در قتل رهبر مخالفان دولت روسیه در حالی که به محاصره نیروهای امنیتی درآمده بود با نارنجک خودکشی کرد.

بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه و معاون نخست وزیر اسبق این کشور روز 27 فوریه در نزدیکی کاخ کرملین هدف تیراندازی فرد ناشناسی قرار گرفته و کشته شد.

ایرنا