به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۴

چگونه ۲۰ سال جوانتر دیده شوید؟

ترجمه: راشل زرگریان
چگونه ۲۰ سال جوانتر دیده شوید؟   

محققان انگلیسی بر این عقیده اند که رویای نهائی را توسعه داده اند. شکلات تلخ با کالری پائین پوست انسان را ۲۰ سال جوانتر خواهد کرد. چنانچه تاکنون فکر کردید که خوردن شکلات بدون اینکه وزن را افزایش دهد مانند خواب و خیال است. چه خواهید گفت که هر تکه شکلات میتواند افزایش سن را از چهره شما پائین آورد؟
به گفته شرکت Lycotec , که در انگلستان مستقر است وبا دانشگاه کمبریج در تحقیقات مشترک است, شکلات جدیدی را که آنها اختراع کرده اند دقیقا همین کار را انجام میدهد منظور اینکه سن چهره شما را نزول میدهد. 

این نوع شکلات, که لقب شکلات زیبائی به آن داده شده است, یک شکلات تیره رنگ با 70 درصد مواد جامد کاکائو است. مخترعان آن ادعا میکنند که این نوع شکلات ضد پیری است. به گفته محققان, شکلات کاملا متمرکز اکسیدانهاست. بنابراین یک قطعه از 7.5 گرم آن دارای مقداری آنتی اکسیدانها همان 100 گرم شکلات ساده تیره ویا برابر با 300 گرم ماهی سالمون است. صحبت از حیوانات, جالب توجه است که بدانید محققان آنتی اکسیدانی را که استفاده کردند ترکیبات آن بنام کروتنوئید است که بر روی بالهای فلامینگو صورتی نگه داشته میشود. 



در آزمایش بالینی که محققان در افراد بین 50-60 ساله انجام دادند, هر فرد تکه ای از شکلات را بین سه الی چهار هفته میل کردند, در جریان خون آنها بهبودی عجیبی حاصل گردید. همچنین باعث کاهش التهاب شد. از لحاظ بیولوزی متوجه شدند که شکلات میتواند سن شخص را تا سطح بین 20-30 سال پائین آورد. این را محققان در روزنامه دیلی تلگراف بریتانیائی گفتند: که شکلات حاوی 38 کالری است, بطوری که حتی افراد دیابتی ومبتلایان به رزیم غذائی نیز میتوانند از آن استفاده کننند. 



این اولین بار نیست که محققان فضائل شکلات تیره را منتشر کرده اند. در گذشته نیز ثابت کردند که شکلات به سلامت قلب کمک میکند وهمچنین خلق وخوی انسان را شاد کرده وحافظه را تقویت میکند. شکلات تلخ ذکر شده, بعلت افزایش اکسید نیتریک ( Nitric Oxide) جریان خون به اندام را بهبود می بخشد ورادیکالهای آزاد را کاهش میدهد.


نمایش محصول جدید در نمایشگاه محصولات غذائی در لندن در ماه آینده برگزار خواهدشد. در این نمایشگاه قیمت آن نیز مشخص خواهد شد که بدون شک میتواند خیلی بیشتر از قیمت شکلات معمولی باشد. کارشناسان مایل هستند که شواهد دیدن تاثیرات این محصول باشند که ادعای شرکت را تقویت کند.

 ۲۸ / ۰۲ / ۲۰۱۵ 

برگرفته از wall news
انتشار ویا کپی مطلب فقط با ذکر منبع  و نام مترجم مجاز است.