سایت فارسی "صدای روسیه" نیز روز پنجشنبه به نقل از خبرگزاری اینترفاکس این کشور اعلام کرد: "آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اثر از کار افتادن اعضای مهم بدن وی با فوریت به یکی از بیمارستان های تهران رسانده شده و پزشکان حال وی را وخیم ارزیابی می کنند." 

وب‌سایت روزنامه “اسراییل هایوم” که پرتیراژترین روزنامه‌ی اسراییل به شمار می‌رود به نقل از رسانه‌های عربی نوشته که خامنه‌ای بعد از وخامت حالش به صورت اورژانس به بیمارستانی در تهران منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.  این گزارش هم‌چنین مدعی شده که تعدادی از اعضای بدن رهبر جمهوری اسلامی از کار افتاده‌اند و او در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.  این خبر در وب‌سایت “صدای روسیه” و “العربیه” و چندین وب‌سایت دیگر اسراییلی نیز بازتاب یافته و “جروزالم پست” دیگر روزنامه‌ی پرتیراژ اسراییلی نیز در گزارشی به بررسی موضوع جانشینی خامنه‌ای پرداخته است.


محمدصادق خرازی در پیامی که در سایت «ندای ایرانیان» منتشر شده گفته است این خبر در حالی منتشر شده که  «ایران در سراسر منطقه دست بالا را پیدا کرده» و «گفتمان متعلق به اندیشه تنش‌زدایی و اعتمادسازی به نتیجه رسیده است».
به‌گفته وی شبکه‌های خبری – تحلیلی غرب با انتشار این خبر به «شانتاژ خبری و جنگ روانی» دست زده‌اند.

روزنامه فیگارو، چاپ فرانسه در شماره روز شنبه ۲۸ فوریه خود به نقل از «منبع اطلاعاتی غرب» نوشت علی خامنه‌ای دچار سرطان پروستات پیشرفته است و بیماری در تمام بدن او گسترش یافته است.
فیگارو افزوده بود که پزشکان گفته‌اند رهبر جمهوری اسلامی حداکثر تا دو سال زنده خواهد بود.
صادق خرازی در پیام خود نوشته است خبر نامساعد بودن حال خامنه‌ای با «نیت خالی کردن دل مذاکره‌کنندگان [هسته‌ای] و مردم و دولت» صورت می‌گیرد و قصد ناشران آن تحت شعاع قرار دادن «موفقیت‌های ایران» در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن است.
فیگارو نوشته بود گروه اندکی، از جمله مجتبی خامنه‌ای، پسر رهبر جمهوری اسلامی و محمد گلپایگانی، رئیس دفتر او از شدت بیماری آیت‌الله خامنه‌ای اطلاع دارند اما با این حال به نظر می‌رسد که اطلاعات در این‌باره به خارج از دایره نزدیکانش درز کرده است.
خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز از بستری شدن فوری علی خامنه‌ای در یکی از بیمارستان‌های تهران نوشت و افزود پزشکان حال او را وخیم ارزیابی می‌کنند.
رهبر جمهوری اسلامی ایران از ۱۷ تا ۲۴ شهریورماه به دلیل عمل جراحی پروستات در بیمارستان بستری شده بود. منابع خبری ایران پس از مرخص شدن وی از بیمارستان از «کسب سلامتی کامل» او خبر داده‌اند.