به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۳

خامنه ای، سردار "حسین اشتری" را به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب کرد

 یک مقام پیشین اطلاعاتی و امنیتی، فرمانده پلیس ایران شد

سردار حسین اشتری، جانشین پیشین فرمانده و رئیس پیشین پلیس امنیت نیروی انتظامی ایران و همچنین عضو سابق سپاه پاسداران، از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی منصوب شد. پیشتر سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی ایران، اعلام کرده بود که ساعت‌های پایانی مسئولیت خود را طی می‌کند.



 به گزارش رادیو فرانسه، رهبر جمهوری اسلامی، سردار "حسین اشتری" را به مدت 3 سال به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب کرده است.


 اشتری در خرداد ماه سال جاری به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب و جایگزین سردار "رادان" شده بود.

همچنین در کارنامه اشتری "ریاست پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی کشور" به چشم می‌خورد.

احمدی‌مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی که پیش از ظهر امروز در همایش دو روزه رؤسای پلیس‌های راهنمایی و رانندگی سراسر کشور سخن می‌گفت، مدعی شد در ده سال گذشته که فرماندهی نیروی انتظامی را بر عهده داشته، «مانع کشته شدن صدها و هزاران نفر در اتفاقات جاده‌ای» شده است.

وی همچنین بدون اشاره به فرمانده آتی نیروی انتظامی، گفت: «متأسفانه رسم ناپسندی است در کشور ما وجود دارد و هر کسی که می‌آید تمام گذشته‌ها را نفی می‌کند.»

اسماعیل احمدی مقدم 53 ساله، ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۸۴ این مقام را در اختیار داشت.

پس از حوادث انتخابات سال 88، حمیدرضا کاتوزیان، نماینده تهران و عضو کمیته حقیقت‌یاب رویدادهای پس از انتخابات، شخص اسماعیل احمدی مقدم را به نقش داشتن در قتل‌های صورت گرفته در بازداشتگاه کهریزک متهم کرد.

همچنین وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، در نوامبر ۲۰۱۲(آبان۱۳۹۱)، احمدی مقدم و تعداد دیگری از اشخاص حقوقی و شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران را به دلیل نقض حقوق بشر، سانسور و حمایت از تروریسم، مورد تحریم قرار داد.