به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۹

پدر پویا بختیاری به زندان بندرعباس منتقل شد’

برادر منوچهر بختیاری در یک پیام ویدیویی از انتقال او از زندان کیش به “بازداشتگاهی در بندرعباس” خبر داده است.

عموی پویا بختیاری گفت که “پس از چند روز دل‌نگرانی نسبت به وضعیت برادرش منوچهر،‌ با ستاد خبری وزارت اطلاعات تماس گرفته و خواستار روشن شدن وضعیت پدر یکی از کشته شدگان حوادث آبان‌ماه شدند.”

در این ویدیو برادر منوچهر بختیاری می‌گوید که پس از این تماس، از آنان دعوت می‌شود تا به دفتر وزارت اطلاعات مراجعه کنند.

به گفته وی آنان روز گذشته (جمعه ۲۷ تیر) به دفتر وزارت اطلاعات مراجعه می‌کنند و در آنجا “در خصوص چگونگی حال” منوچهر بختیاری سوال می‌پرسند که ماموران وزارت اطلاعات ایران به آنها می‌گویند: “منوچهر بختیاری از کیش به بازداشتگاهی در بندرعباس منتقل شده است”.

به گفته آقای بختیاری، ماموران وزارت اطلاعات به آنان اعلام کرده‌اند که “تا اطلاع ثانوی امکان برقراری هرگونه تماس تلفنی یا ملاقات حضوری” با منوچهر بختیاری وجود ندارد.

به گفته این عضو خانواده بختیاری، “منوچهر بختیاری فقط دادخواه خون به ناحق ریخته شده فرزندش پویا بختیاری” است.

پویا بختیاری، ۲۷ ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراض‌ها در مهرشهر کرج با اصابت گلوله به سرش کشته شد.

پس از کشته شدن پویا بختیاری، خانواده او سکوت نکردند و طی گفتگوهای مکرر با رسانه های خارج از ایران به کشته شدن او اعتراض کردند و و پویا بختیاری تبدیل به یکی از نمادهای اعتراضات آبان‌ماه ایران شد.

والدین پویا بختیاری در ۳۰ آذر گفتند که همزمان با نزدیک شدن به چهلمین روز درگذشت پسرشان، از سوی وزارت اطلاعات احضار شده‌اند و به آنها گفته شده در صورت مخالفت با برگزاری مراسم در مکان مورد تایید وزارت اطلاعات اجازه برگزاری مراسم چهلم پویا را نخواهند داشت.

منوچهر بختیاری گفته بود که سه ساعت در وزارت اطلاعات بوده و او خواسته شده که مراسم چهلم پسرش را به دلیل “نبود امنیت لازم” در آرامستان بی‌بی‌سکینه کرج برگزار نکند.

در دوم دی ماه ۱۳۹۸ تعدادی از اعضای خانواده پویا بختیاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یکی از نزدیکان خانواده بختیاری در آن زمان به بی‌بی‌سی فارسی گفت که علاوه بر پدر و مادر پویا بختیاری ۸ نفر دیگر از اعضای خانواده هم که مهمان آنها بوده‌اند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از آن زمان تا به امروز همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

بی بی سی فارسی