به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۱۰، ۱۳۹۱

دکتر منصور بيات زاده
 نبايد به «تحريف تاريخ»، صحه گذاشت!
متأسفانه مسئولين تشکيلات جبهه ملی ايران در خارج از کشورـ شاخه اروپا، که با تاريخچه فعاليتهای جبهه ملی ايران و چگونگی روند انقلاب بهمن ١٣۵٧ و شکل گرفتن «ولايت فقيه» و حاکم شدن رژيم استبداد مذهبی بروطنمان ايران آشنائی دارند و آگاه هستند که جبهه ملی ايران در بوجود آمدن چنان وضعيتی که تا حدود زيادی به مشکل معرفتی حاکم برجامعه در آن مقطع تاريخی ، که آنهم در رابطه مستقيم با دوران استبداد و ديکتاتوری سلطنت محمد رضاشاه پهلوی رابطه داشت ، کوچکترين نقشی نداشته است، بدون ضميمه کردن توضيحی درباره اين بخش از گفتارآقای علی اصغر سليمی که در تضاد با تاريخچه واقعی آن دوران بود، به انتشار آن گفتار اقدام کرده است.
اين دوستان محترم حتمأ بايد اطلاع داشته باشند که «تحريف تاريخ» را نمی توان و نبايد بعنوان بخشی از «مواضع سياسی و عقيدتی » افراد قلمداد نمود. و بعنوان يک آزاديخواه و دمکرات، حاضر شد تحت عنوان «دفاع از آزادی بيان و عقايد دگرانديش»، بدون هيچگونه توضيح و نقد در باره تحريف مسائل تاريخی، به پخش آن نظرات کمک نمود و از آن طريق به «مشکل معرفتی» حاکم بر جامعه،افزود.

مابين «تحريف تاريخ» و «طرح مواضع سياسی» تفاوت زيادی وجود دارد. اگر بناباشد با مسئوليت سياسی عمل کنيم، حتمأ بايد به اين «تفاوت» توجه کنيم!  ادامه مطلب