به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۱۵، ۱۳۹۱

ادامه ی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زن در اوین
نسرین ستوده نیز همچنان در اعتصاب به سر می برد ...


محبوبه کرمی عضو محبوس جبهه مشارکت ایران اسلامی از روز سه شنبه به همراه ۹ زندانی سیاسی دیگر در اعتراض به هتک حرمت و بازرسی بندی توهین آمیز در این بند دست به اعتصاب غذای تر زده است. به این ترتیب تا به حال تعداد اعتصاب کنندگان، ده نفر است.

اعتصاب کنندگان شامل بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی و محبوبه کرمی هستند که به برخورد غیر انسانی صورت گرفته با خود اعتراض دارند و خواستار عذرخواهی مسئولان هستند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته محبوبه کرمی که بر اثر اعتصاب غذا دچار مشکل جسمی شده بود، به بهداری اوین منتقل شده است.

زندانیان زن در پی یورش روز سه شنبه ی نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.

حمله کنندگان به بند بانوان که شامل حدود ۲۰زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین بودند با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان سیاسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسایش آنان شده و پس از یورش به بند سیاسی بانوان زندانیان را به شکل توهین آمیزی بازرسی بدنی کردند.

پس از اعتصاب غذای ۹ زندانی سیاسی بند زنان اوین در اعتراض به هتک حرمت و تعرض در بند زنان و بازرسی غیر معمول، ۳۳ بانوی محبوس در این بند نامه‌ای را خطاب به رییس زندان اوین نوشتند.

نسرین ستوده نیز از ۲۶ مهرماه در اعتراض به آن‌چه محدودیت علیه خود و خانواده‌اش نامیده، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

عفو بین‌الملل نیز روز ۱۱ آبان‌ماه ضمن تأکید بر لزوم محفوظ ماندن زندانیان از هر گونه شکنجه و رفتار نامناسب، از مسئولان زندان خواست تا در خصوص اظهارات این زندانیان مبنی بر «رفتار تحقیرآمیز» مأموران زن زندان اوین تحقیق کند.

مراجع مختلف بین‌المللی تا کنون بارها خواستار دیدار از زندان‌های ایران شده‌اند، امری که ایران همواره از قبول آن سرباز زده است.

۱۲ آبان‌ماه محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در واکنش به درخواست احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران برای دیدار از زندان‌های ایران، گفت: «این گزارشگر ویژه سازمان ملل به جای فکر بازدید از زندان ایران، بهتر است چرخی هم در واشنگتن و پاریس و لندن بزند.»

در عین حال صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه نیز ۱۰ آبان‌ماه گفته بود که ایران به هیات‌های خارجی اجازه بازدید از زندان‌های ایران را نمی‌دهد.