به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۱۶، ۱۳۹۱

گزارش تلویزیون اسراییل:
نتانیاهو ۲ سال پیش دستور حمله به ایران را صادر کرده بود

بر اساس گزارش مستند یک شبکه تلویزیونی اسراییل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به همراه ایهود باراک وزیر دفاع این رژیم دو سال پیش دستور آمادگی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر کرده بودند.

به گزارش عصر ایران کانال دو تلویزیون اسراییل در گزارش مستندی که قرار است دو شنبه (امشب) پخش کند ،فاش می کند که نتانیاهو به همراه جمع محدودی از مشاوران خود که به جمع 7 نفره معروف بودند ، دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر می کند اما روسای وقت ارتش و سازمان جاسوسی اسراییل با این تصمیم مخالفت کرده و صلاحیت تصمیم گیری این جمع درباره حمله به ایران را زیر سوال می برند.

بر اساس این گزارش که از سوی خانم " ایلان دایان " یکی از خبرنگاران معروف در اسراییل تهیه شده ، مئیر داگان رییس وقت سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) و نیز گابی اشکنازی رییس وقت ستاد ارتش اسراییل با تصمیم نتانیاهو و باراک برای حمله به ایران مخالفت کرده اند.

در گزارش خانم دایان دلیل اصلی عدم انجام حمله اسراییل در سال 2010 به ایران عدم آمادگی نظامی و مخالفت های موساد و رییس وقت ستاد ارتش اسراییل اعلام شده است.

در این مستند که گفتگو با ایهود باراک وزیر دفاع اسراییل نیز بخشی از آن است، وزیر دفاع اسرائیل به طور تلحویحی، یافته های این خبرنگار اسراییلی را تایید کرد.

ایلان دایان در گزارش خود مدعی است که اطلاعات خود را درباره صدور دستور حمله به ایران از دو تن از اعضای جمع 7 نفره ای که نتانیاهو تصمیم خود را در آنجا گرفته ، شنیده است ، ولی این خبرنگار نام این دو تن را افشا نکرده است.

گفتنی است نتانیاهو اخیرا با اشاره به درز اطلاعات از کابینه امنیتی اسراییل نشست های این کابینه درباره برنامه های هسته ای ایران را لغو کرد.

هنوز مشخص نیست که چه ارتباطی بین نشست اطلاعات از کابینه امنیتی اسراییل با اطلاعات درباره صدور دستور حمله به ایران که از سوی دو تن از اعضای جمع 7 نفره صادر کننده دستور به خانم دایان رسیده است ، وجود دارد.

برخی رسانه های اسراییلی نوشتند که منبع اصلی درز اطلاعات از کابینه امنیتی اسراییل وزیر اقتصاد این رژیم بوده است . این رسانه ها دلیل این امر را تلاش برای اختلاف افکنی بین نتانیاهو و باراک دانسته بودند.

منبع: عصر ایران