به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۹۱

عشق پیری گر بجنبد

خانم " پائولا برادول" باعث استعفای رییس سازمان سیا شد
  استعفای غیر منتظره دیوید پترائوس رییس سازمان سیا که روز گذشته اتفاق افتاد ، نام یک زن را بیش از گذشته به میان کشید.
ارتباط خارج از چارچوب خانواده خانم " پائولا برادول" دانش آموخته دانشکده افسری وست پوینت که در سال جاری کتابی از بیوگرافی دیوید پترائوس روانه بازار نشر در آمریکا کرده است، سبب استعفای پترائوس از مقام ریاست سازمان سیا شد.
پترائوس در متن استعفا نامه خود اعتراف کرده که به عنوان رییس سازمان سیا پس از 37 سال زندگی مشترک با قضاوت های نادرست وارد یک روابط عاشقانه خارج از چارچوب همسری شده و از این رو خود را شایسته ریاست بر سازمان سیا نمی داند.


ماجرا از آنجا آغاز می شود که سازمان " اف بی آی" از چند ماه پیش بر سر یک پرونده امنیتی تحقیقاتی را از پترائوس آغاز کرد.
ماموران اف بی آی پس از تحقیقات به این نتیجه می رسند که پترائوس ظاهرا با بیوگرافی نویس خود علاوه بر ارتباط کاری ، ارتباط عاطفی و عشقی نیز دارد و افشای این مساله در کنگره سبب می شود رییس سیا استعفای خود را به اوباما ارایه کند.
به نظر می رسداستعفای پترائوس به دلیل تحت تاثیر قرار نگرفتن انتخابات ، به زمان پس از انتخابات موکول می شود که در نهایت روز پنج شنبه پترائوس به کاخ سفید می رود و استعفا نامه خود را تقدیم اوباما می کند و پس از کسب اطلاع از رضایت اوباما ، روز جمعه رسما متن استعفای خود را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

ژنرال دیوید پترائوس دانش آموخته دانشکده افسری وست پوینت یکی از ارشد ترین ژنرال های 4 ستاره آمریکایی است که از سپتامبر سال 2011 مسئولیت هدایت دستگاه اطلاعاتی آمریکا را بر عهده گرفت.
وی متولد 7 نوامبر 1952 در نیویورک است. پترائوس دو ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشکده افسری وست پوینت با " هولی نولتون " ازدواج می کند . نولتون دختر ژنرال " ویلیام نولتون" یکی از افسران ارشد ارتش ایالات متحده و از افسران ارشد دانشکده نظامی وست پوینت بود.

حاصل زندگی مشترک پترائوس و هولی نولتون دو فرزند پسر و دختر به نام های " آن " و " استفان" است.
پترائوس پیش از ریاست بر سازمان سیا فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (سنت کام) و نیز فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق را بر عهده داشت.

ماجرای عشقی پترائوس از آنجا آغاز می شود که این افسر ارشد ارتش ایالات متحده با زنی آشنا می شود که سابقه 15 سال خدمت در دانشکده افسری وست پوینت را دارد و برای تکمیل پایان نامه دکترای خود نیاز به تحقیق از نیروهای آمریکایی در افغانستان دارد.

خانم برادول که خود یک مادر است و دوفرزند دارد ، با این بهانه به پترائوس نزدیک می شود تا بیوگرافی او را بنویسد . این بیوگرافی نوشته می شود و در سال 2012 به بازار نشر ارایه می شود

ماجرای ورود اف بی آی به ماجرای رابطه عشقی پترائوس از تحقیق درباره دسترسی خانم برادول به اسناد و مدارک محرمانه قابل دسترسی پترائوس آغاز می شود و در نهایت به افشای رابطه پنهانی رییس سیا باخانم برادول که همسر " اسکات برادول " متخصص رادیولوژی در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آمریکا است ، می انجامد.

زوج برادول در آلمان با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده اند و هم اکنون دو فرزند پسر دارند.