به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۲۰، ۱۳۹۱

ماجرای طراح لباس کاخ سفید و بانوی اول آمریکا


همزمان با پیروزی دوباره اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امید طراح مشهور و قدیمی لباس سران این کشور نیز برای بازگشت به کاخ سفید به یأس تبدیل شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه العربیه، در پشت پرده کاخ سفید نه تنها سیاستمداران حرفه ای بلکه افرادی در زمینه های دیگر نیز فعال هستند که از آن جمله می توان به طراحان لباس اشاره کرد.

یکی از این افراد ، "اسکار دیلا رنتا" است که برای تعداد زیادی از همسران سران آمریکا، لباس طراحی کرده است: از "جاکلین کندی" (همسر جان کندی) تا "لورا بوش" (همسر جورج بوش پسر).

جان کندی بین سال های 1961 تا 1963 و جورج بوش پسر بین سال های 2001 تا 2009 مسؤولیت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشتند.

لباس های این طراح مشهور حتی در مراسم های خانوادگی کاخ سفید هم استفاده می شدند. لباس عروسی جینا بوش دختر جرج بوش پسر نیز از طراحی های دیلا رنتا بود. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم پس از پایان ریاست جمهوری همسرش "بیل کلینتون" و خروج از کاخ سفید در سال 2001 به این طراح لباس قدیمی، وافادر ماند.

هیلاری در مراسمی برای دخترش چیلسی نیز لباسی از طراحی های دیلا رنتا را به تن کرد.

اما ارتباط دیلا رنتا با کاخ سفید همزمان با ورود میشل اوباما بانوی اول جدید در سال 2009 ، تغییر کرد. میشل هیچ یک از لباس های او را به تن نکرده و تصمیم گرفت تعدادی از طراحان جدید لباس را به کار بگیرد. او با این اقدام مرحله جدیدی را در کاخ سفید رقم زد.

از آن پس دیلا رنتا ، هیچ فرصتی را برای انتقاد از لباس میشل اوباما بانوی نخست آمریکا از دست نمی دهد.

هنگامی که میشل، لباسی از طراح بریتانیایی "الکساندر ماکوین" را در مراسم ضیافت شام به افتخار رئیس جمهور چین پوشیده بود طراح سابق لباس در کاخ سفید از لباس میشل انتقاد کرد که " این نشست برای تشویق بازرگانی میان آمریکا و چین برگزار شد پس چرا همسر رئیس جمهور آمریکا لباس اروپایی به تن داشت؟"

این طراح مشهور همچنین از میشل به دلیل پوشیدن یک کت سبک در دیدار با ملکه بریتانیا انتقاد کرد و گفت: "این پوشش، نامناسب بود."

البته میشل در برابر این انتقادات تاکنون سکوت اختیار کرده و پاسخی به او نداده است. این طراح مشهور لباس هم اخیرا در برنامه ای تلویزیونی، از میشل، عذرخواهی کرد.

طراح سابق لباس در کاخ سفید امیدوار بود با پیروزی میت رامنی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوباره به کاخ سفید بازگردد اما با شکست رامنی در برابر اوباما این امیدواری او بی نتیجه ماند.

" آن" همسر میت رامنی در مراسم معرفی رامنی به عنوان کاندیدای نهایی جمهوری خواهان برای رقابت با اوباما انتخابات ریاست جمهوری 2012 ، یکی از لباس های طراحی شده توسط دیلا رنتا را به تن داشت.

منبع: عصر ایران