به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۱


سه تن از اعضای حزب پان‌ایرانیست
همچنان در زندان رجایی شهر


سه تن از اعضای حزب پان‌ایرانیست که عصر پنج‌شنبه در منزل مهندس رضا کرمانی بازداشت شده بودند، هم اکنون در بند ۸ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز پنج‌شنبه ۲ آذرماه ۱۰ تن از اعضای حزب پان‌ایرانیست که برای عیادت مهندس رضا کرمانی به منزل ایشان واقع در دهکده فردیس، شهرک خانه، مراجعه کرده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند.
 
مامورین امنیتی که بالغ بر ۳۰ نفر می‌شدند اقدام به ضبط وسائل شخصی رضا کرمانی از جمله کتاب، نوار، سی دی، لب تاب، هارد کامپیو‌تر و همچنین مجموعه‌ای از عکس‌های خانوادگی وی نمودند.

دو تن از این افراد مدت کوتاهی پس از بازداشت آزاد می‌گردند و هشت نفر باقی مانده به کلانتری شهرک ناز کرج منتقل می‌شوند.

مسئولین ساعت ۱۱.۵ شب این هشت تن را به زندان رجایی شهر کرج بند ۸ (معروف به بند سپاه متعلق به وزارت اطلاعات) منتقل می‌نمایند و در این بند بازداشت شدگان مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند و یکی از ایشان توسط مامورین ضرب و شتم می‌شود.

بازداشت شدگان صبح روز جمعه پس از بازجویی و ضرب و شتم به دادگاهی در کرج منتقل می‌شوند و در دادگاه اتهاماتی همچون عضویت در حزب پان‌ایرانیست، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ایشان تفهیم می‌شود.

بعد از ظهر جمعه مامورین وزارت اطلاعات ۵ تن از بازداشت‌شدگان به نامهای هومن اسکندری، فرهاد باغبانی، حسین شهریاری، کسرا علاسوند و علیرضا سلیمانی را آزاد می‌کنند، ولی با این وجود حجت کلاشی، اوژن اکبری و حسین جاوید کماکان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می‌برند.

یکی از نزدیکان این افراد به گزارشگر هرانا گفت: "ما نگران اعمال فاشر مسئولین بر این سه تن هستیم."

گفتنی است، حسین کلاشی مسئول سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست می‌باشد.