به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۶

محمود احمدی‌نژاد: صادق لاریجانی از عدالت ساقط و غاصب است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس پیشین جمهوری اسلامی برای صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ۴۸ ساعت مهلت تعیبن کرده بود که اگر اسنادی علیه او و نزدیکانش درباره رابطه آن‌ها با بابک زنجانی در اختیار دارد منتشر کند وگرنه نظرش را درباره عملکرد قوه قضائیه و رئیس آن با مردم در میان می‌گذارد. این مهلت سپری شد و حالا محمود احمدی‌نژاد نظرش درباره رئیس قوه قضائیه را در یک پیام ویدیویی با مردم در میان گذاشته است. حقیقت تازه‌ای از پرده بیرون نیفتاد. نزاع در حد دعوای شخصی دو صاحب منصب است: یکی از چشم افتاده و دیگری خار چشم.
نظر احمدی‌نژاد درباره صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و منتخب رهبر جمهوری اسلامی:
  • بزرگ‌ترین گناهان را مرتکب می‌شود
بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی رئیس قوه قضاییه باید «مجتهد عادل، آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر» باشد. من درباره اجتهاد نظری نمی‌دهم اما قاضی‌القضات ما بزرگ‌ترین گناهان یعنی هتک آبروی افراد، افترا زدن به انسان‌های پاک را به طور مرتب و علنی مرتکب می‌شود..
  • از عدالت ساقط است
معلوم است که ایشان از عدالت ساقط است و معلوم است که در دستگاه زیر نظر وی چه می‌گذرد. فریاد مردم از ظلم برخی عناصر قضایی به آسمان است.
  • با امور قضایی آشنا نیست
ایشان در دوره مدیریت خود در عمل نشان داده است که به قانون اساسی، آیین دادرسی و امور قضایی آشنایی ندارد، و آنها را زیر پا می‌گذارد. تقریبا دستگاه نیم‌بند قضایی را متلاشی کرده و از اعتبار انداخته است.
  • مردم او را نمی‌خواهند
از همه مهم‌تر مردم ایشان را نمی‌خواهند و ناراضی هستند و این وضع را به حال کشور، انقلاب و نظام می‌دانند.
  • غاصب است

ایشان به دلیل عدم صیانت نفس، نقض مکرر قانون اساسی و قوانین عادی، و بروز نشانه‌های بیٌن از عدم صلاحیت، فاقد مشروعیت است و ادامه کار ایشان ناقض حقوق رهبری و جمهوری اسلامی و مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب است و از این جهت غاصب شناخته می‌شود.
محمود احمدی‌نژاد در پایان این پیام ویدیویی خواهان استعفای صادق آملی لاریجانی از سمت ریاست دستگاه قضایی ایران شد.

پاسخ دادستان تهران به احمدی‌نژاد

همزمان با انتشار پبام ویدیویی محمود احمدی نژاد، خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرده که حکم حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد به او ابلاغ شده است.
به گفته رئیس کل دادگستری تهران این حکم غیر قطعی است و حمید بقایی می‌تواند در طی ۲۰ روز به آن اعتراض کند. قرار است جزئیات رأی دادگاه پس از قطعیت حکم اعلام شود.
محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، روز دوشنبه در واکنش تعیین ضرب‌الاجل از سوی احمدی‌نژاد برای رئیس قوه قضائیه اعلام کرده بود که «ظرف یکی دو روز آینده به این موضوع پاسخ داده می‌شود.»
دادستانی تهران هم سه‌شنبه ۲۸ آذر در پاسخ به مهلتی که محمود احمدی‌نژاد برای قوه قضائیه تعیین کرده بود، با صدور اطلاعیه‌ای که در خبرگزاری میزان منتشر شده به رئیس پیشین جمهوری اسلامی اعلام کرد که با انتشار چنین پیام‌هایی نمی‌تواند از خود رفع مسئولیت کند:
«این سخنان تاثیری در عزم قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های اتهامی افراد مرتبط با احمدی‌نژاد نخواهد داشت؛ چرا که قضات و مسوولان قضایی با این قبیل اظهارات و اقدامات متهمان ذی‌نفوذ و حامیان آن‌ها که به جای حضور در مرجع قضایی و دفاع از اتهامات انتسابی و دلایل ارائه شده، با قصد انحراف و تشویش اذهان عمومی یا اضرار به مقامات قضایی، اقدام به نشر اکاذیب یا ایراد افترا و توهین از قبیل «دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان» می‌نمایند، آشنا بوده و این روال معمول چنین افرادی برای فرار خود یا دیگران از محاکمه و مجازات است. به نامبرده توصیه می‌شود به جای تهدید دیگران، به مرجع قضایی پاسخگو باشید.»
حمید بقایی و حبیب الله خراسانی (ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ) به اتهام اختلاس محاکمه شده‌اند
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه چهارشنبه هفته گذشته در دیدار و گفت‌وگو با گروهی از دانشجویان اصول‌گرا، گفته بود که احمدی‌نژاد و یارانش با بست‌نشینی به دنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند. او رئیس جمهور سابق را به فتنه‌گری متهم کرده بود.
رادیو زمانه