به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۶

زلزله‌ای خفیف تهران و کرج را لرزاند

ترافیک خیابان آزادی تهران پس از زلزله
زلزله‌ای به قدرت ۴.۲ ریشتر، تهران و شهرهای اطراف آن از جمله کرج را لرزاند. مرکز زلزله شهر ملارد است. در این حادثه یک نفر در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد و ۵۷ نفر هم مصدوم شدند.

ساعت یک بامداد چهارشنبه ۶ دی، زلزله‌ای خفیف استان البرز را لرزاند. کاربران  ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بلافاصله خبر لرزش زمین را منتشر کردند.
زلزله‌نگارهای بین‌المللی گزارش کرده‌اند که این زمین لرزه در نزدیکی شهر ملارد در استان البرز با قدرت ۴.۲ ریشتر و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.
در این حادثه یک نفر در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد و ۵۷ نفر هم در اثر فرار و خروج اضطراری مصدوم شدند.
مجید تاتار، معاون پژوهشی مرکز بین‌المللی زلزله‌شناسی ایران گفته است که  این زلزله در محل زمین‌لرزه چهارشنبه گذشته رخ داده و ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد.
حجم ترافیک در خیابان‌های تهران بلافاصله پس از زلزله افزایش یافت. خبرگزاری فارس گزارش داده که که به مانند زلزه هفته گذشته در مرز استان البرز و تهران، در چندین پمپ بنزین تهران صف طولانی از خودروها تشکیل شده است. با این حال پلیس تهران گزارش داده که «شهر آرام است.»

مشخصات زلزله به شرح ذیل است:

بزرگی: ۴.۲

محل وقوع: مرز استانهای تهران و البرز – حوالی ملارد(تهران)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ۰۰:۵۴:۳۳
طول جغرافیایی: ۵۰.۹۳
عرض جغرافیایی: ۳۵.۶۸
عمق زمین‌لرزه: ۱۲ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۴ کیلومتری ملارد (تهران)
۷ کیلومتری مشکین دشت (البرز)
۷ کیلومتری صفا دشت (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:

۱۷ کیلومتری کرج
۴۲ کیلومتری تهران

شهرداری تهران در حالت آماده‌باش

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، پس از زلزله به رسانه‌ها گفت که زلزله رخ داده مربوط به گسل «مشکین دشت-اشتهارد» و پس لرزه زمین‌لرزه هفته گذشته در استان البرز و تهران است. او در ادامه گفته است که شهرداری تهران در حالت آماده‌باش است.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبر داده است که هشت تیم ارزیاب شرایط بحران به مرز استان البرز و تهران فرستاده شده‌اند.

تیم‌های امدادی هلال احمر هم در وضعیت زرد و حالت آماده‌باش هستند.
رادیو زمانه