به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۶

همه چهره‌های سال ٢٠١٧

طرح: ویک
همه اتفاقات سال ٢٠١٧ به زعم هفته‌نامه «ویک» حول‌وحوش ترامپ شکل گرفته است. 
گویی با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بسیاری از اتفاق‌ها در گوشه و کنار جهان و البته داخل مرزهای آمریکا رخ داده است. گویی افراد در سراسر جهان در برخورد و تعارض با ترامپ یا همراهی با او چهره شده‌اند. 
این اتفاقات و این چهره‌ها سوژه طرح جلد هفته‌نامه ویک هستند. مثل بازیکن سیه‌چرده و معترض فوتبال آمریکایی، کالین کاپرنیک که هنگام بازی افتتاحیه لیگ روی زانویش خم شد و به این شکل اعتراضش را نسبت به اظهارات ترامپ درباره سیاه‌پوستان نشان داد.

 او باعث شد تمام بازیکنان لیگ سراسر فوتبال آمریکایی در بازی افتتاحیه سال ٢٠١٧ به این شکل اعتراض کنند و ترامپ را به چالش بکشند.
 یا چهره‌هایی مثل مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که به‌خاطر دروغی که به اف‌بی‌آی گفت، دادگاهی شد. 
او ارتباطش را با روسیه منکر شده بود. در کنارش روبرت مولر، رئیس گروه ویژه بررسی این پرونده را مشاهده می‌کنیم که دوربین‌به‌دست ترامپ را می‌پاید. در مرکز این طرح هاروی ویناستاین را مشاهده می‌کنیم که زیر پای میلانو در حال فرورفتن در لجن است. آلیسیا میلانو و دیگر بازیگران و فعالان با راه‌انداختن هشتگ «من هم» پرونده رسوایی‌های اخلاقی یکی از معتبرترین تهیه‌کننده‌های هالیوود را باز کردند. چالش موشکی کره‌شمالی هم در این طرح به‌خوبی مشخص است. همین‌طور نزدیکی بیش از حد ترامپ به پوتین که باعث شکل‌گرفتن یکی از مهم‌ترین پرونده‌های اطلاعاتی و امنیتی این چند سال اخیر آمریکا شده است.
سحر طلوعي / شرق