به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۷

ترامپ: کیم و من عاشق همدیگر شدیم

گذار از کینه به عشق!
ترامپ در مورد رهبر کره شمالی گفت: «من واقعاً سرسخت بودم، او نیز همچنین. روابط ما متزلزل بود. اما بعد عاشق هم شدیم. اوکی؟ نه واقعا!... او نا‌مه‌های زیبا برای من نوشت و این نامه‌ها بسیار عالی بودند.»

سه ماه از دیدار رسمی ترامپ و کیم‌جونگ اون در سنگاپور می‌گذرد. قرار دیدار بعدی رهبران دو کشور نیز پیشبینی شده است. در چنین شرایطی، ترامپ در یک کارزار انتخاباتی از رویکرد توام با عشق و محبت خود با رهبر کره شمالی سخن گفته است.

ترامپ در سخنرانی خود در ایالت وست‌ویرجینیا با توصیفی رومانتیک از رابطه خود با رهبر کره شمالی داشت. این در حالی است که سخنان توهین آمیز دو رهبر کره شمالی و آمریکا به یکدیگر هنوز در حافظه جمعی مردم جهان ثبت شده است.
ترامپ که روز شنبه هفتم مهر (۲۹ سپتامبر) در جمع هوادارانش در ویرجنیا سخنرانی می‌کرد در مورد رهبر کره شمالی گفت: «من واقعاً سرسخت بودم، او نیز همچنین. روابط ما متزلزل بود. اما بعد عاشق هم شدیم. اوکی؟ نه واقعا!... او نا‌مه‌های زیبا برای من نوشت و این نامه‌ها بسیار عالی بودند.»
تداوم تحریم‌ها مانعی برای توافق هستند
از مناقشه پیشین بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی در اظهارات اخیر ترامپ نسبت به کیم جونگ اون، اثری دیده نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سیاست خارجی آمریکا بر این باورند که گفت‌وگوهای بین رهبران دو کشور بر سر مناقشه هسته‌ای، جز عباراتی کلی، دستاورد مشخصی نداشته است.
انتقاد وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل از تداوم تحریم‌ها نیز تاییدی بر داوری این کارشناسان است.
ری یونگ‌هو، وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که تداوم تحریم‌های آن کشور از سوی آمریکا مانع از پیشرفت مذاکرات مربوط به مناقشه هسته‌ای می‌شود و «کره شمالی در برابر تحریم‌ها زانو نخواهد زد.»
دویچه وله