به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۷

حزب دمکرات کردستان ایران از «حمله پهپادی» سپاه به مقر این حزب خبر داد

حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات کردستان در ۱۷ شهریور امسال
حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری از حمله یک «پهپاد» نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به نیروهای این حزب در «کوهستان کودو» در منطقه مرزی ایران و عراق خبر داد.
این حزب در اطلاعیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که ساعت ١٢ ظهر روز یکشنبه هشتم مهر یک «پهپاد، کوهستان کودو را بمباران» کرد که در این حمله یکی از نیروهای این حزب «به‌ صورت سطحی زخمی شده است».
این کوهستان در منطقه مرزی ایران و عراق و در نزدیکی شهرستان پیرانشهر در استان کردستان قرار دارد.
مقامات جمهوری اسلامی هنوز به این اطلاعیه واکنشی نشان نداده‌اند.
مصطفی هجری مسئول اجرایی حزب دمکرات کردستان ایران و مصطفی مولودی دبیرکل حزب دمکرات کردستان است.
سپاه پاسداران روز ۱۷ شهریور مقر حزب دمکرات کردستان به رهبری مصطفی مولودی در عراق را هدف حملات موشکی خود قرار داد که بنابر گزارش‌ها ۱۴ کشته و دست‌کم ۴۰ مجروح بر جای گذاشت.
عراق این اقدام را «نقض حاکمیت» خود خوانده است.
پس از این حمله محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، از دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان خواسته بود که گروه‌های مسلح کرد در این اقلیم را اخراج کنند.
سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق این خواسته را رد کرده و گفته بود که درگیری بین جمهوری اسلامی و گروه‌های کرد راه حل نظامی ندارد.
روز یکشنبه و همزمان با حمله به مواضع حزب دمکرات کردستان ایران انتخابات محلی پارلمانی در کردستان عراق برگزار می‌شود.
از سال ۹۵ و پس از آنکه احزاب کرد مسلح مخالف جمهوری اسلامی از نیروهای نظامی خود در «در سطحی وسیع‌تر »در «بیشتر نقاط» خاک کردستان ایران خبر دادند درگیری میان نیروهای این احزاب و نیروهای سپاه پاسداران افزایش یافته است.
جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح مخالف خود در استان‌های غربی ایران از جمله احزاب مسلح کرد، با عنوان «گروه‌های تروریستی» و یا «ضد انقلاب» نام می‌برد. این گروه‌ها اما هدف از درگیری مسلحانه با جمهوری اسلامی را «دفاع از حقوق کردها» اعلام می‌کنند.

رادیو فردا