به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۷

تیراندازی در شهر پیتزبورگ چند کشته برجای گذاشت

تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه در شهر پیتزبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا چند کشته بر جای گذاشت. گزارش شده مهاجم فریاد زده بود که «همه یهودیان باید بمیرند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس این خبر را روز شنبه منتشر کرد. این خبرگزاری می گوید که فرد مظنون در بازداشت پلیس است. شبکه سی.ان.ان گزارش کرده است، متهم رابرت باورز، ۴۶ ساله، است و به گفته مقامات، او قبلا اظهارات ضد-یهودی بیان کرده بود.
مقامات می گویند دست کم ۱۱ نفر تاکنون در تیراندازی کشته شده اند. تعداد دیگری مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. چهار مامور پلیس نیز تیر خورده اند.
فرماندار ایالت این تیراندازی را یک فاجعه کامل خواند.
در پی این تیراندازی مقامات به مردم هشدار دادند که از نزدیک شدن به محل تیراندازی خودداری کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ارسال توئیتی گفت که این واقعه را دنبال می کند. او در توئیت خود از مردم منطقه خواست که پناه بگیرند. رئیس جمهوری آمریکا در توئیت دیگری گفت حمله در پیتزبورگ از آنچه ابتدا فکر می شد مخرب تر است و در این باره با شهردار شهر و فرماندار ایالت صحبت کرده است.
دونالد ترامپ بعدا در سخنانی که از تلویزیون پخش شد گفت که اگر در کنیسه فرد مسلحی وجود داشت شاید نتیجه چیز دیگری می بود و «آنها محافظی نداشتند.» او همچنین در همین رابطه بر مجازات اعدام به جای سخت تر شدن قوانین اسلحه تاکید کرد.
او همچنین بعد از ظهر شنبه در بین طرفدارانش در ایالت ایندیاناپولیس این اقدام را شیطانی و غیرقابل تصور خواند و گفت این یک اقدام ضدیهودی بود. گفت اقدامات ضدیهودی و هرگونه اقدام شیطانی دیگر را محکوم می کنیم و اقدامات ضدیهودی در آمریکا جایگاهی ندارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز روز شنبه گفت تیراندازی در پیتزبورگ قلب او را شکست و باعث رنج شدید او شد. نتانیاهو گفت مردم اسرائیل در کنار جامعه یهودیان پیتزبورگ و مردم آمریکا می ایستد. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با صدور بیانیه ای این تیراندازی را محکوم کرد.
صدای آمریکا