به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۸

وکیل مدافع حمید بقایی:

معاون احمدی‌نژاد در زندان 'سکته مغزی کرده است'
وکیل مدافع حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم تائید کرده که او در زندان سکته مغزی کرده است. مهران عبدالله‌پور به خبرگزاری ایلنا گفته است که آقای بقایی ۲۰ روز پیش در زندان سکته کرده و اکنون مشغول درمان است. سازمان زندان‌ها گفته است آقای بقایی "از روز شنبه هفته گذشته در مرخصی هشت روزه به سر می‌برد."

اصغر جهانگیر، رئیس این سازمان به خبرگزاری تسنیم گفته است "اگر در خارج از زندان برای (آقای بقایی) اتفاقی افتاده باشد ما اطلاعی نداریم."
این در حالی است که آقای عبدالله‌پور گفته است هفته پیش مسئولان زندان به آقای بقایی مرخصی داده بودند و با پیگیری مشخص شد که او نزدیک به ۲۰ روز پیش در زندان سکته مغزی کرده بود.

آقای عبدالله‌پور گفته است "تنها بحث سکته مغزی نیست بلکه به‌خاطر عوارض دیگری هم این لخته خون ایجاد شده است. بنا به نظر پزشکان به‌خاطر کمبود مواد ضروری بدن ازجمله ویتامین و پروتئین چنین اتفاقی افتاده است."

از زمان زندانی شدن آقای بقایی، چندین بار نسبت به وضعیت سلامت او هشدار داده شده است.

تابستان سال پیش سایت دولت بهار که اخبار محمود احمدی‌نژاد را پوشش می‌دهد با انتشار عکس‌هایی از حمید بقایی وضعیت جسمی او را بحرانی خواند.

آقای بقایی در اتهاماتی از جمله اختلاس مجرم شناخته و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او مدت زمانی در اعتراض به حکمش دست به اعتصاب غذا زد و برای مدتی در بیمارستان بستری شد.

آقای بقایی علاوه بر زندان به جزای نقدی و شلاق هم محکوم شده است.

معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم محکومیت خود را فرمایشی و هدف از آن را بدنام کردن دولت آقای احمدی‌نژاد دانسته است.

بی بی سی  فارسی