به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۸

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی زندانی سیاسی بازداشت شد

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی روز گذشته با حمله ماموران امنیتی به منزل خواهرش بازداشت شده است. براساس گزارشهای رسیده از ایران ۸ مامور پس از بازداشت خانم مظلوم او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

خانواده خانم مظلوم امروز برای پیگیری وضعیت بازداشت او به زندان اوین مراجعه کردند، اما به آنها گفته شده اسم او در میان اسامی زندانیان این زندان نیست و خانواده خانم مظلومی اطلاعی از وضعیت او و محل نگهداری وی ندارند.

خانم مظلوم یکبار در دفاع از فرزندش نوشته بود: "جان فرزندم درخطراست. سهیل را به قرارگاه ثارالله سپاه منتقل کردند بعنوان بازجوئی، مگرنه اینکه حکمش تائید شده، پس بازجوئی برای چه بود؟

درآنجا توسط بازجوی سپاه آقای موسی موسوی مورد ضرب وجرح قرارگرفت. بجرم تدریس زبان فرانسه و انگلیسی مورد تمسخرواقع شد.

به سهیل گفت با اینکارت مردم را به کفر تشویق میکنی. آیا سواد آموختن به زندانیان جرم است. سزای اینکار مشت زدن به بینی شکسته است؟

چرا باید مانع بستری شدن سهیل می شوند. میخواهند او را نیز از بین ببرند."

سهیل عربی در ۱۶ آبان ۱۳۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیس‌بوک از سوی مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت و در دادگاه به اتهام "سب‌النبی" به اعدام محکوم شد.

با اعتراض وکلا و خانواده سهیل عربی و پس از دادرسی مجدد، حکم اعدام او لغو، اما به اتهام انتشار دیگر نوشته‌هایش به هفت سال و نیم زندان و "دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی" و "دو سال ممنوع‌ از خروجی پس از آزادی" محکوم شد.

بی بی سی  فارسی