به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۸

تشدید حملات نژادپرستانه ترامپ به چهار نماینده دموکرات کنگره

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، حملات لفظی نژادپرستانه خود به چهار نماینده دموکرات کنگره را تشدید کرده است و آنها را دوست القاعده خوانده است. او روز دوشنبه (۱۵ ژوئیه) در کاخ سفید یک بار دیگر گفت اگر این چهار زن رنگین پوست از زندگی در آمریکا راضی نیستند می توانند کشور را ترک کنند.

این چهار سیاستمدار برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی به مجلس نمایندگان راه پیدا کردند. الکساندرا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، رشیدا طلیب و آیانا پریسلی به طیف چپ حزب دموکرات تعلق دارند؛ آنها خواهان برخورد محکم تر رهبری حزب خود با دونالد ترامپ و از جمله آغاز روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان هستند.

دونالد ترامپ گفت: "تنها کاری که آنها انجام می دهند شکایت کردن است. این ها کسانی هستند که از کشور ما نفرت دارند. به نظر من، آنها به شدت نفرت دارند."

دونالد ترامپ همچنین این نمایندگان - که دو نفرشان مسلمان هستند - را متهم کرد که دشمنان آمریکا از جمله گروه القاعده را دوست دارند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که برای محکوم کردن اظهارات آقای ترامپ پیش نویس قطعنامه ای تهیه شده است.

خانم پلوسی خواهان آن شد که نمایندگان جمهوریخواه هم برای محکوم کردن اظهارت بیگانه ستیزانه رئیس جمهور، به حزب دموکرات بپیوندند. او گفت که در برابر این حملات "مشمئزکننده" ساکت نخواهد نشست.

حملات دونالد ترامپ روز یکشنبه آغاز شد. او در توییتی درباره آن چهار نماینده گفت که آنها بهتر است به کشورهای خود بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند، کشورهایی که به نوشته آقای ترامپ، دولت‌های "ناکارآمد، فاسد و فاجعه‌باری" دارند.

رئیس جمهوری آمریکا در دو توییت دیگر این بحث را ادامه داد و گفت آنها به آمریکا آمده‌اند تا به ما بگویند چطور باید دولت را اداره کنیم. او پیشنهاد کرده که این نمایندگان به همان جایی که از آن آمده‌ بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند.

آقای ترامپ نوشت که که نانسی پلوسی حتما "خوشحال" می‌شود اگر امکانات "سفر مجانی" برای این نمایندگان در نظر گرفته شود.

ایلهان عمر، متولد موگادیشو پایتخت سومالیست و در ده سالگی با خانواده اش از سومالی به آمریکا مهاجرت کرد
نمایندگانی که در هدف حمله دونالد ترامپ هستند سفیدپوست به حساب نمی‌آیند. یکی از آنها تبار فلسطینی دارد، یکی لاتین‌تبار است، یکی از سومالی آمده و دیگری سیاه‌پوست است.

برخلاف اشاره رئیس جمهوری آمریکا، سه نفر از این نمایندگان از کشوری دیگری نیامده‌اند که حالا به گفته او باید به آنجا برگردند.

خانم طلیب، متولد شهر دیترویت در ایالت میشیگان است. خانم پریسلی در شهر سینسیناتی در ایالت اوهایو به دنیا آمده است. خانم اوکازیو کورتز هم همشهری رئیس جمهوری از نیویورک است. فقط ایلهان عمر است که در این جمع متولد کشور دیگری است. او در سومالی به دنیا آمده و در جریان جنگ‌های داخلی این کشور با خانواده‌اش به آمریکا پناهنده شده است.

بی بی سی  فارسی