به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا به ایران درباره کاهش تعهداتش به برجام هشدار داد

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ایران درباره کاهش پای‌بندی‌اش به برجام هشدار داد و گفت که اگر ایران میزات تعهدش را بکاهد، بازگشت به توافق هسته‌ای دشوار خواهد بود. 
موگرینی گفت که کشورهای اتحادیه اروپا درباره ضرورت پای‌بندی و محافظت از توافق هسته‌ای و همچنین ضروت متوقف شدن تنش‌افزایی نظامی در آب‌های خلیج متفق‌القولند و اروپا خواهان شروع شدن مسابقه هسته‌ای در منطقه خلیج نیست.

او در ادامه تاکید کرد که کارشناسان به زودی درباره مشکل صادرات اورانیوم و آب سنگین اضافه ایران، گفتگو خواهند کرد.

در همین راستا سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که موضع کشورش در قبال بالا گرفتن تنش‌های میان ایران و غرب در آب‌های خلیج ثابت است و این موضوع را به سود هیچ‌کس نمی‌داند.

سخنگوی ترزا می تاکید کرد که این موضوع بارها به ایرانی‌ها اطلاع داده شده است.

همزمان با ایارن موضوع، خبرنگار روزنامه بریتانیایی تایمز گزارش کرد که این کشور سومین ناو جنگی خود را به همراه یک کشتی امداد به منطقه خلیج اعزام می‌کند.

یک ناوچه نظامی بریتانیا از نوع 23 در ماه سپتامبر در منطقه مستقر شده و کشتی «ویف نایت» نیز در ماه آینده به آن ملح خواهد شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز سه‌شنبه 16 ژوئیه گفته بود که کشورش روند کاهش تعهدات خود به برجام را آغاز کرده و به گفته او «حالا ما تازه شروع کردیم به کم کردن تعهدات و این فرایند قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد.»

العربیه