به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۸

احمد جنتی در سن ۹۳ سالگی برای یکسال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند

احمد جنتی دبیر ۹۳ ساله شورای نگهبان بار دیگر در سمت خود در این شورا ابقاء شد
انتخابات هیئت رئیسه شورای نگهبان روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه برگزار شد که در این انتخابات احمد جنتی با اکثریت آرا به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد.دبیر شورای نگهبان بالاترین مقام رسمی این شورا محسوب می شود که از سال۷۱ تا کنون در اختیار احمد جنتی است.

سن بالای آقای جنتی بارها در شبکه‌های اجتماعی دستمایه طنز و شوخی قرار گرفته است.

در جریان انتخابات امروز عباسعلی کدخدایی که یکی از چهره‌های نزدیک به احمد جنتی است، برای یک سال دیگر به عنوان قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شد.

همچنین در روزهای گذشته انتخاب حقوقدان‌ها و فقهای شورای نگهبان با طرح موضوع «دخالت » جنتی در انتخاب حقوقدانان این شورا خبر ساز شده بود.

روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه پس از حذف نام سه حقوقدان با نظر احمد جنتی از لیست پیشنهادی رئیس قوه قضائیه،مجلس شورای اسلامی سه حقوقدان شورای نگهبان را انتخاب کرد

رهبر جمهوری اسلامی نیز صادق آملی لاریجانی و محمد یزدی را به عنوان اعضای فقهای شورای نگهبان برای یک دوره دیگر ابقاء کرد و علیرضا اعرافی به عنوان فقیه جدید در این شورای منصوب شد.

بر اساس قانون، برای شورای نگهبان شش فقیه شورا توسط رهبر جمهوری اسلامی برای یک دوره شش ساله انتخاب می شوند و شش حقوقدان نیز از میان افرادی که رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی می کند، با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

صدای آمریکا