به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۸

آشنایی با خانواده ١٨ نفره روحانی ٣٧ ساله:

«من پدر ١٢ فرزند هستم»
 «محمدمسلم» پدرِ ١١ فرزند است و یکی هم در راه دارد او می‌گوید همسرش آرزوی فرزندانی دوقلو دارد.

این طلبه جوان كه ٣٧‌ سال دارد، پدر ١١ فرزند است و دوازدهمین فرزند این خانواده نیز چنده هفته آینده به دنیا می‌آید. او هفت دختر و چهار پسر دارد. درباره حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی یزدی صحبت می‌کنم؛ پدر پرجمعیت‌ترین خانواده‌ جوان ایرانی. محمدمسلم پانزده‌ سال داشت که با همسرش که یک‌‌سال‌ونیم با او تفاوت سنی دارد، ازدواج کرد. حالا از این زندگی ٢٢‌ سال گذشته و محمدمسلم با صدای بلند و محکم می‌گوید: «من پدر ١٢ فرزند هستم». 

بله شاید برای برخی از ما عجیب به نظر بیاید؛ اما پدر پرجمعیت‌ترین خانواده‌ جوان ‌ایرانی از شیوه زندگی خود دفاع می‌کند و معتقد است: «فرزندان هدیه‌ای از سوی خداوند هستند». «شهروند» به همین منظور با حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی یزدی گفت‌وگویی داشته است. او در این گفت‌وگو خود را با داشتن این تعداد فرزند خوشبخت معرفی می‌کند و از ازدواج دیرهنگام انتقاد می‌کند. 

خانواده وافي لقب پرجمعيت‌ترين خانواده جوان ايراني را به ‌خود گرفته‌اند. 
حجت‌الاسلام محمدمسلم وافي يزدي با داشتن ٣٧‌ سال پدر ١٢ فرزند است. ٢ دختر بزرگ اين خانواده در حدود ١٤ سالگي ازدواج كرده‌اند و حالا این خانواده دو داماد و دو نوه نیز دارد. 

آقای وافي در حال حاضر در حوزه علميه مشغول تحصيل است و در عين حال مسئوليت گروه جهادي فرهنگي روايتگران نور را برعهده دارد كه طلبه‌هايي را به استان‌هاي گوناگون اعزام مي‌كنند. 

روزنامه شهروند