به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۸

احمد خاتمی خطاب به رسانه‌های دولتی:

از خلوتی نماز جمعه‌ خوشحال نباشید 
« دزدی انگلیس یادآور انبوه جنایت های این روباه پیر است»
احمد خاتمی، امام‌جمعه تهران روز جمعه ۲۶ ژوئیه با اذعان به خلوت شدن مراسم نماز جمعه گفت، رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی باید به نماز جمعه بپردازند.

احمد خاتمی خطاب به رسانه‌های رسمی در ایران، گفت:«از خلوتی نماز جمعه خوشحال نباشید. تخریب نماز جمعه فرصت سوزی است. از رسانه ها انتظار می رود تلاش بیشتری برای تشویق مردم برای حضور در نماز جمعه انجام دهند».

خطیب جمعه تهران افزود: «به نماز جمعه و خطبه های آن بها دهیم و بدانید که نماز جمعه از اهمیت و جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است».

او اظهار داشت:«خطیبان نماز جممه وظیفه دارند دل‌های مومنان را متوجه خدا کنند. همه ما باید توجه داشته باشیم و بر اساس قرآن از خود مراقبت کنیم که اولاد و مسائل دیگر، ما را از ذکر خدا باز ندارند که نماز جمعه یکی از مصادیق آن است. نماز جمعه را فدای اولاد و غیراولاد نکنیم.»

خاتمی، نماز جمعه را فراجناحی و فراحزبی دانست و گفت: «نماز جمعه فراجناحی و فراحزبی است ولی تریبون ولایت و بیان خواسته های ایشان است».

خطیب نماز جمعه تهران گفت:«مردم و جوانان نیز باید اهمیت بیشتری برای نماز جمعه قائل باشند».

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق گفت:«دزدی انگلیس یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر است. انگلیس یک روباه استعمارگر است که جنایات بسیاری علیه ملت ایران انجام داده و موجبات نفرت همه ملت ایران از آنها شده است».

او گفت:«انگلیسی ها در تکه پاره کردن ایران و تجزیه کشور ما در خط مقدم بودند آنها در سال 1872 میلادی 1901 میلادی، 1875 میلادی، 1887 میلادی و 1971 تلاش های فراوانی برای تجزیه ایران کردند».

خاتمی اظهار داشت :«آنها همچنین برای غارت کشور نیز قرارداد رویترز در سال 1872، 1901 و 1890 برای ایران تحمیل کردند و از این طریق به غارت کشور ما پرداختند؛ آنها در قحطی های بزرگ پس از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم که 40 درصد مردم ایران از گرسنگی جانشان را از دست دادند و 8 تا 10 میلیون از مردم ایران کشته شدند نقش داشتند و انگلیس خط مقدم این جنایت و قحطی بود.

خاتمی منحرف شدن انقلاب مشروطه، به قدرت رسیدن رضا شاه، کودتای 28 مرداد علیه مصدق، ایجاد بهائیت و بابیت را از اقدامات انگلیسی‌ها علیه ایران دانست.

او افزود:« انگلیس در سال‌های گذشته تلاش فروانی را برای همراه کردن سایر کشورهای جهان در سیاست های ضد ایرانی آمریکا انجام داده است، آنها حمایت ویژه ای را از افراد و گروه های برانداز جمهوری اسلامی انجام دادند و از فتنه های سال 2378 و 1388 حمایت کردند. اینها رمز تنفر ملت ایران از «روباه مکار» دولت انگلیس است».

العربیه