به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۹

برادر غلامرضا منصوری: به نظر ما او ترور شده است

برادر غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی که جسدش در هتلی در رومانی پیدا شد، به یکی از خبرگزاری‌های ایران گفته است که آقای منصوری بارها در تماس با خانواده‌ گفته بود که امنیت جانی ندارد. خبرگزاری برنا وابسته به وزارت ورزش و جوانان ایران، بدون نام بردن از برادر غلامرضا منصوری به نقل از او نوشته است که به نظر خانواده آقای منصوری، او "ترور شده و باید موضوع ترور او را بررسی کنند."

او در این مصاحبه از "وکیل پرونده" انتقاد کرده و گفته است که امیرحسین نجف‌پور ثانی "هیچ شناختی" از آقای منصوری ندارد و "اکثر مصاحبه‌های ایشان بدون اطلاع از اصل موضوع بوده و اظهار نظرها غیر کارشناسی و هدفمند و صرفا تبلیغاتی است."

آقای نجف‌پور ثانی به خبرگزاری برنا گفته است که خانواده غلامرضا منصوری از طریق مقام‌ها پیگیر پرونده هستند و تا الان درباره استرداد یا "بحث خودکشی یا قتل یا هر فرضیه دیگری در این زمینه" وکالتی به او نداده‌اند.

غلامرضا منصوری که در یک پرونده فساد مالی در ایران متهم بود به درخواست جمهوری اسلامی در بخارست، پایتخت رومانی بازداشت و تا زمان تصمیم‌گیری درباره استرداد او به ایران به صورت موقت آزاد شد. اما چند روز بعد (۳۰ خرداد) مقام‌های رومانی اعلام کردند که جسد او در هتلی در بخارست پیدا شده است.

دادستانی بخارست گفت نتایج اولیه کالبدشکافی نشان می‌دهد که غلامرضا منصوری در اثر برخورد با سطح سخت جان خود را از دست داده است. پیشتر گزارش شده بود که او از پاگرد طبقه پنجم هتل سقوط کرده است.

قوه قضاییه ایران می‌گوید هنوز مقام‌های رومانی مدارکی ارائه نداده‌اند که دستگاه قضایی ایران بتواند به صورت قطعی مرگ غلامرضا منصوری را تایید کند.

پلیس ایران خواهان دریافت دی ان ای جسد قاضی منصوری شد
غلامرضا منصوری کیست؟ سابقه او چیست؟
درباره مرگ قاضی منصوری چه می‌دانیم؟

پیدا شدن جسد غلامرضا منصوری در رومانی، قاضی منصوری که بود؟
بردار غلامرضا منصوری چه گفت؟
برادر آقای منصوری به خبرگزاری برنا گفته است که او در دوران فعالیتش در قوه قضاییه "مورد تایید مسئولان امنیتی و قضایی و اجرایی" کشور بوده و "با ابلاغ ویژه رئیس وقت قوه قضاییه" به پرونده‌های مهم رسیدگی می‌کرده است.

در این مصاحبه ادعا شده است که اتهام فساد مالی علیه غلامرضا منصوری "به استناد اظهارات واهی یکی از متهمان" پرونده بوده و "اگر فرصت دفاع فراهم می‌شد قطعا نتیجه‌ای غیر از آنچه در رسانه‌ها منتشر شد به دست می‌آمد."

آقای منصوری در پرونده‌ فسادی که اکبر طبری، از مقام‌های ارشد سابق قوه قضاییه متهم اصلی آن است، به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم بود.

او مدتی پیش از برگزاری دادگاه از ایران خارج شده بود و مقام‌های قوه قضاییه از او به عنوان متهم "متواری" یاد می‌کردند.

برادر آقای منصوری گفته است که "مراتب عدم امنیت جانی" برادرش را به رئیس دادگاه گزارش داده است.

او گفته "قاضی منصوری طبق تعهدی که کرده بودند،۲۱ خردادماه به سفارت رومانی مراجعه نموده درخواست برگشت به کشور نمودند و در حالی که دو روز منتظر هماهنگی جهت بازگشت بودند ۲۳ خرداد ماه با ماشین سفارت و همراهی احدی از پرسنل برای کار درمانی خارج شدند که با کارشکنی و تصمیم ناعادلانه با اینکه در اختیار سفارت بودند تحویل پلیس رومانی گردیدند."

برادر غلامرضا منصوری در این مصاحبه خواهان بررسی "موضوع ترور" او شده و گفته است "علی‌رغم پیگیری مجدانه اینجانب و مکاتبات مکرر با وزارت امور خارجه و مسئولان عالی قضایی نتیجه موثری در خصوص شفافیت موضوع و روشنگری زوایای حادثه حاصل نشده است."